Skip to Content.
Sympa Menu

fizinfo - Re: [Fizinfo] Szegény Klebelsberg Kunó, még jó, hogy ezt a napot már nem érte meg...

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

List archive

Re: [Fizinfo] Szegény Klebelsberg Kunó, még jó, hogy ezt a napot már nem érte meg...


Chronological Thread 
  • From: zala <zala AT rmki.kfki.hu>
  • To: Härtlein Károly <hartlein AT eik.bme.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Szegény Klebelsberg Kunó, még jó, hogy ezt a napot már nem érte meg...
  • Date: Fri, 14 May 2010 10:44:10 +0200
  • List-archive: <http://mailman.kfki.hu/pipermail/fizinfo>
  • List-id: ELFT HÍRADÓ <fizinfo.lists.kfki.hu>

Bocsanat az utolso mondatot nem ertem.
"Szánalmas az, hogy már ő is érzi és ki is mondja...."

Szomoru akart lenni a szanalmas? Vagy a szerzo a szanalmas mert errol
csinalt egy felmerest? Avagy a oktatasert felelosok es az oktatasi
rendszer szanalmas, hogy mar az "utcan" is erezheto a minoseguk?

udvozlettel
Zalanyi Laszlo


> *-----------------------------------------------------------------------*
> | E L F T H I R A D O |
> | Az Eotvos Lorand Fizikai Tarsulat informacios es vita-lapja |
> |-----------------------------------------------------------------------|
> | Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |
> |-----------------------------------------------------------------------|
> | A megjelent cikkek tartalmaert teljes egeszeben bekuldojuk felelos. |
> *-----------------------------------------------------------------------*
> Kedves Kollégák!
>
> Egy cikket és egy videót ajánlok, mindkettő szerzője ugyanaz. A videót
> felfoghatjuk egyfajta bírálatnak, amiről szerintem mindannyian tudjuk,
> hogy így van. Csakhát nem szeretünk vele szembesülni. A videó itt
> érhető el:
> http://vimeo.com/11690875
> Mottó:
> „Stábunk két neves egyetemen, az ELTE bölcsészkarán és a BME-n tett
> fel általános műveltségi kérdéseket a leendő értelmiségieknek. Szegény
> Klebelsberg Kunó, még jó, hogy ezt a napot már nem érte meg...”
>
> A cikk talán még fájóbb, talán azért mert olyas valaki írta aki több
> mint vitatható. Szánalmas az, hogy már ő is érzi és ki is mondja....
>
> Härtlein Károly
>
>
> ______________________________________________________________________
> Bunkók, előre!
>
> Páran talán meglepődtek, hogy egyesekből milyen reakciót váltott ki e
> heti videóriportunk, én nem annyira. A butaságkutatás szakértői
> tudják, hogy a droidoknak van egy speciális önvédelmi rutinjuk, amely
> arra utasítja őket, hogy ha egy másik droid szikrázva-füstölve égni
> kezd, gyorsan odarohanjanak, és egységfrontot alkossanak vele, mintegy
> véd- és dacszövetséget alkotva a józan gondolkodással szemben.
>
>
> Nem szeretném idekeverni a politikát, de ott például elég sok
> formációt, népfrontot, mozgalmat és hasonlót eredményezett ez a
> mechanizmus, melynek lényege, hogy ha bunkók vagyunk, verjük meg, aki
> ezt észreveszi - hogy fizikailag vagy verbálisan, korszakja válogatja
> - illetve legyünk büszkék rá, hogy mi hülyék vagyunk, mert valójában
> az a normális, és voltaképpen sokkal okosabbak vagyunk mindenkinél,
> csak ez a bunkó akadékoskodik itt, aki ezt a szemét kérdést feltette.
> No, hát ebben foglalható össze egynéhány heves fiatal titán gyorsan
> begépelt, helyesírási hibáktól hemzsegő véleménye, amit a Nagy
> Egyetemista-teszt első része alá bátorkodott odaokádni, és ehhez mást
> nem is kell hozzátenni. Ezek ilyenek.
>
> Mert nem fogja fel a baromállatja, hogy vannak dolgok, amiket egy
> európai embernek tudnia kell. Kell és kész, ha tetszik, ha nem. Mint
> ahogy az autóban sem azért van a mentőláda, mert különben az a hülye
> rendőr cseszeget, hanem mert célja van. Lehet, hogy sosem kell, de ez
> nem jelenti, hogy felesleges. Ilyen mentőládát jelent az az
> alapműveltség, amelyet az általános iskolában, gimnáziumban szedhet
> össze az ifjú titán, hogy aztán - szerencsés esetben - a nemzet
> szellemi elitjévé emelkedjen, amikor kezébe nyomják azt a darab
> keménypapírt, amely igazolja, hogy már eleget szívott ahhoz, hogy a
> neve elé biggyeszthesse a "dr." szócskát. S hogy értsük: ez nem a
> droid rövidítése.
>
> Miért kell tudni, mikor volt a második világháború? Mert Európában
> élsz, kedves droid, ahol ez az esemény határoz meg ma, hatvanöt évvel
> később nagyjából mindent. Országhatárokat, népek sorsát, politikai
> pártok felemelkedését és lesüllyedését, viszonyulást más népekhez,
> viszonyulást bizonyos eseményekhez és értékrendekhez, annak tudását,
> hogy mi volt és hogy volt. Nemcsak azért, nehogy megismételjük, hanem
> azért is, hogy értsük, miről van szó ma. Hogy ehhez miért kell a
> mikor? Mert az is hozzá tartozik. Ha tetszik, ha nem. Azért tanítják
> az iskolában, és nem azért, hogy elfelejtsd, hülye gyerekem.
>
> Mert lehetséges, hogy egy mai tizenévesnek sokkal érdekesebbek a
> legújabb mobiltelefonok, a legmenőbb autómárkák, az együttesek és
> popsztárok, továbbá annak megtanulása, hogyan legyen minél gizdább,
> nehogy kinézzék a társaságból, ám egy normális társadalomban a
> jampeckodás csak egy bizonyos korig divat. A felnőttkor határáig
> azonban nem csak ezt kellene megtanulni, hanem azt is, hogy például a
> leendő értelmiségi hogyan viszonyuljon másokhoz, hogy ne nézze le a
> melóst, akinek nincs diplomája. Én is megkaptam itt valamelyik
> felforrt okostojástól, hogy majd figyeljem, amikor ő fog engem
> dirigálni a betonozásnál, hú de jó lesz az, mert ő valaki lesz ám, én
> meg sose leszek építőmérnök, sőt, én biztos börtönbe is fogok majd
> kerülni. Hogyne. Valamikor arra is jó volt a sorkatonaság, hogy az
> ilyen elszállt főokosokat jól tarkón vágják mondjuk pont egy
> betonozólapáttal, ha magas lóról beszélnek az alsóbb néposztályokkal,
> no nem azért, mert azok ilyen agresszív néposztályok, hanem mert a
> bunkó fogalma univerzális, és a parasztgyerek sem szíveli azokat, akik
> túl sokat képzelnek magukról. Pláne, ha még a cipőjüket sem tudják
> bekötni, mert az nem szerepelt az egyetemi tananyagban.
>
>
> Svájcban egyébként addig nem mehet senki műszaki egyetemre, amíg le
> nem tett egy szakmunkás-vizsgát az adott témában. Ott tehát nem lesz
> építőmérnök olyanból, aki legalább egy évet nem robotolt hegesztőként
> vagy kőművesként egy építkezésen. S erre nem azért van szükség, hogy
> biztosan tudjon hegeszteni, hanem azért, hogy lássa, milyen a munkás.
> Közelről.
>
> A bunkók ma még csak azon háborodnak fel, ha a második világháborút
> kellene tudniuk, vagy azt, merre esik egy toll a Holdon. Ha nem
> tudják, vagy a hozzá hasonszőrűek bukják a kérdést, máris kész a
> magyarázat: szemét kérdés, hogy lehet így összezavarni, hiszen ő
> magasztos feladatra készül, hídszerkezetet meg művelődési házat fog
> tervezni rövidesen, mit neki az a hülye történelem, meg különben is,
> az a tahó kamerás se tudja, csak játssza az eszét. Sőt, a kérdést is
> más mondta neki, valami központból küldték, ő se tud gondolkodni, csak
> égetni akarja a leendő elitet, mert irigy rá, mert neki nem lehet
> bölcsész vagy építész diplomája.
>
> Egy társadalomra a legveszélyesebb pedig nem a járvány, a háború vagy
> a természeti katasztrófák, hanem az ostobaság. Hiába bombázzák porig
> országunkat, ha utána előjönnek a pincéből az emberek, és tudják, mit
> kell csinálniuk. Pláne, ha még azt is tudják, mindez miért történt, és
> jól megjegyzik. Hiába tör ki a vulkán, ha képben vagyunk, és nem csak
> garázst építeni tudunk, hanem arra is emlékszünk, mit tettünk
> legutóbb, amikor ilyen történt. S az sem mindegy, hogy amikor a
> szavazóurnákhoz járulunk négyévente, tudjuk-e egyáltalán, kik azok a
> nevek ott a papíron, honnan bújtak elő, mi az előzményük, kinek az
> örökségét hozzák.
>
> S a Hold? Na jó, az tényleg nem fontos. Átlagember tényleg ritkán
> dobálja a golyóstollát a Nyugalom Tengerébe. Az egyetemeken viszont
> állítólag a szellemi elitet képzik. Ahhoz pedig nem csupán nagy arc
> tartozik - hallotta-e valaha is bárki, hogy báró Eötvös József, Kármán
> Tódor vagy Bolyai Farkas lenézően beszélt volna másokkal? - hanem
> annak megalapozása is. Anélkül pedig csak egy közönséges bunkó a T.
> Diplomás, már ha egyáltalán eljut odáig, hogy az legyen. És ezen mit
> sem változtat, hogy azt hiszi, ő is tudna nehezet kérdezni a
> riportertől, főleg mivel a riporter nem is kérdezett nehezet.
>
> (Közkívánatra végignéztem a vágatlan nyersanyagot, és megszámoltam,
> milyen arányban kaptunk jó és rossz válaszokat. Az ELTE-n a holdas
> kérdésre 11 helyes és 18 rossz választ kaptunk. Eötvös Lorándot 4
> tudta, 6 nem tudta, 2 valamit nyögött, de nem nevezhetjük érdemi
> válasznak. A BME-n a holdasra 17 jó és 18 rossz választ kaptunk. A
> második világháborút a BME-n 20 diák tudta, 17 nem. Összesen 75 diákot
> kérdeztünk a két egyetemen.)
>
> *-----------------------------------------------------------------------*
> | A FIZINFO a fizikus informacios rendszer resze |
> | |
> | Cikk, hozzaszolas a |
> | |
> |
> Fizinfo AT lists.kfki.hu
> |
> | |
> | cimre kuldheto. Ilyenkor a subject-sorba a cikk cimet kell irni. |
> | A cikk szovege a level torzse. Ez sima szoveg legyen! |
> | |
> | Informacio: https://mailman.kfki.hu/listinfo/fizinfo |
> | |
> | A beerkezo levelek feldolgozasat program vegzi. Az emberi valaszt |
> | igenylo kerest, kerdest az alabbi cimre lehet megirni: |
> | |
> | Kiraly Peterne
> kiraly AT mail.kfki.hu
> |
> | |
> *-----------------------------------------------------------------------*






Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page