fizinfo - Re: [Fizinfo] [ Matematika erettsegi

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] [ Matematika erettsegi

  • From: "Istvan Horvath" <Horvath.Istvan AT zmne.hu>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] [ Matematika erettsegi
  • Date: Fri, 08 Aug 2008 19:02:56 +0200

>>> HAJDU Csaba
>>> <hajdu AT mail.kfki.hu>
>>> 08/08/08 4:57 PM >>>

Oszinten szolva, en fizikuskent sem vagyok biztos abban,
hogy a kotelezo matematika erettsegi barmit megold.

Felreertes ne essek, egy szoval sem mondom, hogy ne legyen
kotelezo matematika erettsegi, csak azt, hogy ne egessuk meg
egybol azt, aki ki meri mondani, hogy a kotelezoseg
onmagaban - sajnos - tul sokra nem eleg.

Kedves Csaba,

Nem az altalad irtakra reagalnek. Csak nemi info,
mert talan vannak a listan olyanok, akik nem tudjak pontosan
a jelenlegi kotelezo matek erettsegi reszleteit.

A teljesseg igenye nelkul:
100 pont az elerheto pontszam.
ebbol 20 pont 10 darab 2 pontos "beugro" kerdesbol van.
80 pont a szamolasos peldakbol.

A 10 beugro szintje valtozo. Jellemzoen az ALTALANOS iskola
2-5 osztaly anyaga elegendo a megvalaszolasukhoz.
Ezt tessek szoszerint erteni.
Nem allitom, hogy minden 5 osztalyos gyermek megtudja oket
oldani, de egy olyan tanulo, aki matekbol otos, az a 20
pontbol 18-ra biztosan megirna.
Tehat a tipikus 20 pontbol jeles dolgozatot irna.

Mondom azt a peldat, ami meg a bolcseszeknek is szemet szurt:
Ha fel kilo narancs 200 forintba kerul.
Mennyibe kerul 2 kg narancs?

Az ERTEKELES:
20%, azaz 20 pont felett kettes, tehat letette az erettsegit.
Ha nincs 20 pontja, de 10 igen, akkor se bukott meg.
Ugyanis a 100-bol 10 pont elerese eleg ahhoz, hogy
szobelizni menjen a diak, ahol altalaban megprobaljak
"atpofozni" a vizsgan a tanulot.

Hogy ezek a parameterek mondanak e valamit az itt elhangzott:
> "eközben az ifjuság tudatos megrontása, a lakosság
> végleges és végletes elbutítása folyik tovább."
allitasrol?
Azt ki ki dontse el maga.

Udvozlettel,
Horvath Pista

Ezt az e-mailt virus- es SPAM-szuresnek vetettuk ala a filter:mail
MessageLabs rendszerrel. Tovabbi informacio: http://www.filtermax.hu

This email has been scanned for viruses and SPAM by the filter:mail
MessageLabs System. More information: http://www.filtermax.hu