fizinfo - Re: [Fizinfo] [ Matematika erettsegi

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] [ Matematika erettsegi

  • From: Zalanyi Laszlo <zala AT rmki.kfki.hu>
  • To: HAJDU Csaba <hajdu AT mail.kfki.hu>
  • Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] [ Matematika erettsegi
  • Date: Fri, 8 Aug 2008 22:24:08 +0200 (CEST)

Kedves Kollegak!

Csurhetjuk a szavakat ahogy akarjuk, nem lesz tole jobb. En a magam reszerol ugy latom, hogy ha nincs kovetelmeny akkor nincs is tudas. Hogy ezt a (nem)tudast erettseginek hivjuk-e vagy sem , mindegy. Az erettsegi csak egy a sok apro mozzanatbol ami a szervezett oktatast adja.
(ovada is ide tartozik ahol eloszor szocializalodik az embergyerek, jo esetben nem allatta)

Hogy szukseg van-e oktatasra es hogy mondjuk egy penztaros ismerje a logaritmust nehez kerdes. Teljesen nem lehet egyenre szabni a kozoktatast de ugy latom, az altalanos kepzettseg/neveles javitasa fontos es szukseges, egy mindenki szamara elhetobb vilag megteremtesehez. (Kicsi a vilag , mar nem lehet arrebb menni egy foldresszel, mindenhol lassan ugyanaz a kaka lesz)

udvozlettel:

Zalanyi Laszlo

Kedves Istvan!

Az ERTEKELES:
20%, azaz 20 pont felett kettes, tehat letette az erettsegit.
Ha nincs 20 pon

tja, de 10 igen, akkor se bukott meg.
Ugyanis a 100-bol 10 pont elerese eleg ahhoz, hogy
szobelizni menjen a diak, ahol altalaban megprobaljak
"atpofozni" a vizsgan a tanulot.

Szerintem ez sajnos pont azt tamasztja ala, hogy tobbet erne
egy nem kotelezo, de magasabb szinvonalu vizsga, illetve
hogy a kotelezoseg megtartasa onmagaban semmit nem oldana
meg.

Hogy ezek a parameterek mondanak e valamit az itt elhangzott:
"eközben az ifjuság tudatos megrontása, a lakosság
végleges és végletes elbutítása folyik tovább."
allitasrol?
Azt ki ki dontse el maga.

Akkor probaljuk meg eldonteni...

Kik lehetnek a tudatos megrontok? A diakokat felkeszito
pedagogusokon kivul nem nagyon tudok masokra gondolni,
hiszen a felvazolt vizsgakovetelmenyek mellett mindenkinek
dicserettel kellene erettsegiznie, es akkor azon sem kene
keseregjunk, hogy az egyetemek nevetseges pontszamokkal
"kenytelenek" felvenni hallgatokat.

Oszinten kivancsi lennek, szerintetek kik rontjak meg
tudatosan az ifjusagot, illetve butitjak veglegesen es
vegletesen a lakossagot.

Arra gondoltatok, hogy a politikusoktol atvett szlogenek
kritikatlan ismetelgetese is lehet a fent vazolt elbutitodas
egyik jele, amennyiben van ilyen?

Udvozlettel:

Hajdu Csaba

Fizinfo AT lists.kfki.hu