fizinfo - Re: [Fizinfo] Elborzaszto Csillagaszat Atlasz

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Elborzaszto Csillagaszat Atlasz

  • From: Bukovinszki Ro'bert <ber AT vnet.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Elborzaszto Csillagaszat Atlasz
  • Date: Fri, 02 Mar 2007 06:30:12 +0100

Kezembe akadt A Csillagaszat Atlasza
Kiadta: Hollo es Tarsa

Kedves István és többiek!

Azt gondolom a helyzet törvényszeru, hiszen az ilyen kiadványok megjelenése üzleti alapon muködik: ha van pénz kiadni, s remény van nyereségre, a remélt profit "kiadatja" ugyanúgy a könyvet, mint egykor Párizsban az igen komoly poénnal bíró konvervdoboznyi párizsi levegot. A különbség elborzasztó persze, azért is említem, hisz az egyik poén, a másik kifejezetten kárt okoz, mert butít, ám a profit képzodik :-( (bocs, hogy kifejtettem ezt a trivialitást, de kikívánkozott)

Talán az ELFT és más szakmai közösségek, mint pl. az MCSE tehetnének valamit, viszonylag kevés anyagi befektetéssel: létre kell hozni egy NEM AJÁNLOTT könyvek listáját, s erre kerüljenek fel az ilyen rettenetek, akár a szakmai listákra beérkezo ajánlás alapján, akár valamilyen e célra létrehozott elbíráló szakmai fórum ajánlása után! Ahogy írtam "talán": meg kell fontolni a vezetoségeknek, s meg kell csinálni. Szerintem ha csak már az általam most megemlített két szervezet NEM AJÁNL valamit, annak lesz súlya, pláne ha lesz egy kis propagandája is ahol csak lehet. Biztos vagyok benne, hogy úgy a fizikusi, mint a csillagászati szakmai közösségnek vannak olyan prominens képviseloi, akik fel is tudják vállalni ezt a kétségtelen plusz terhet. Ha ez utóbbi nem vagy nehezen megy (ezt is megértem), a szakmai listákon is, vagy akár valamely netes szakmai portálon meg lehet szavaztatni anem-ajánlott kiadványokat, s az alapján "N-listázni"...

Mielott kritika érne: érzem én, hogy a nem-ajánás (negatív ajánlás) nem szerencsés, de ezt nem(!) "ellenpropagandaként" javaslom, hanem szolíd információnak arra nézve, hogy a legitim szakmai közösségnek mi a véleménye egy-egy adott dolgokról... ez "egy" lehetséges esély, pont 1-el több a 0-nál... no már szvsz...

Üdv!

BeR