fizinfo - Re: [Fizinfo] Gróf Spanyol és az õ szabadalma

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Gróf Spanyol és az õ szabadalma

  • From: Pal Karoly Ferenc <kfpal AT hal.atomki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Cc: Rozsa Karoly <karcsi AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Gróf Spanyol és az õ szabadalma
  • Date: Thu, 27 Apr 2006 15:49:13 +0200

Kedves Karesz es tisztelt lista!
Persze, tokeletesen egyetertek, magam is biztos vagyok benne, hogy a talalmany
hatasfoka kisebb, mint egy villanymotore. Nemigen jo otlet
a hasznos munkavegzesre jol hasznosithato arammal olyat csinalni, hogy
utana a rendszerben egy hoerogep szerepeljen. Az eloadas szovegeben
(kivulallo szamara tudomanyosan hangzo szavak es álhazafiság halandzsája)
hatasfokrol szo sem volt, hiszen ugye ha az 100%-nal kisebb, akkor semmifele
energiagondot nem old meg. A hatasfok kerdesere mi tertunk vissza, ahanyszor
csak alkalom adodott ra, amire egyaltalan az adott modot, hogy maga a
feltalalo hangsulyozta, hogy az elelktrolizishez kell az akkumulatorbol jovo
energia. Tette ezt azert, mert csak ezzel tudta kivedeni, hogy elismerje,
hogy ez az orokmozgo, marpedig ezt bizonyara nem szivesen tette volna,
ugyanis ennek a kifejezesnek a hozza nem ertok koreben is rossz csengese
van. A hatasfokra vonatkozo kerdesekre viszont nem valaszolt, mondott
olyat is, hogy ez tovabbi mereseket es vizsgalatot igenyel (ugye ezekhez mar
tenyleg indokolt penzt kerni), de fokeppen szidalmazta a rosszindulatu
ellenseges, buta, hazafiatlan, stb. fizikusokat. A plazmapisztolynal mondott
olyat, hogy ennyi watt be, annyi celsius ki. Azt, hogy mennyi watt ki, nem
tudja. Ez volt egy pont, aminel mar a kozonseg szamos nem fizikus tagja is
eszrevette, hogy nem valasz. En leginkabb arra akartam felhivni a
figyelmet a hosszu hozzaszolasomban, hogy a szabadalma az egy dolog,
amit mond rola, az meg egeszen mas. Maga a szabadalom, amit lattam
belole, semmi lehetetlent nem tartalmaz, bar valoban hasznosat sem.
Lehet komplikalt modon arammal autot hajtani, csak nem erdemes.
A viz nuklearis energiajarol, meg a viz izotopanyag voltarol, az
emberiseg energiagondjainak megoldasarol abban nincs szo.
Annal inkabb a szovegben, amit mond rola. Ezt en azert tartom fontosnak,
mert sok ember szamara az a teny, hogy a nemet szabadalmi hivatalnal
bejegyeztek, valamifele hitelt ad a dolognak, hogy bizonyara olyan
dobbenetes marhasag, mint amilyennek mi allitjuk, nem lehet. Nem tudom,
milyen merteku marhasagokat lehet szabadalmaztatni, de talan akkorat,
mint amirol az eloadasaban beszel, valoban nem lehetne. Tehat
lenyegesnek tartom felhivni ra a figyelmet, hogy amirol beszel,
arra nincs szabadalom, illetve amirol szabadalom van, az egy
veges (es biztos hogy nem is nagy) hatasfoku, aramot fogyaszto eszkoz.
Errol viszont mindamellett akar hozzaerto ember is adhatott nem
teljesen elutasito szakvelemenyt, hiszen legalabbis ismert
termeszettorvenyeket nem sert a dolog, ellentetben azokkal a dolgokkal,
amiket allit rola. Ebbol kovetkezoen, ha valaki esetleg adott is ilyen
velemenyt, az nem azt jelenti, hogy a hozzaertok nem ertenek egyet
ennyire alapveto kerdesekben, pusztan annyit, hogy az illeto a
velemenyt a szabadalomrol adta, es esetleg nem tudta, hogy
a feltalalo miket fog annak lenyegerol osszehazudozni.
Udv Karoly