fizinfo - Re: [Fizinfo] Világokon át c. mű

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Világokon át c. mű

  • From: Diosi Lajos <diosi AT rmki.kfki.hu>
  • To: Fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: Re: [Fizinfo] Világokon át c. mű
  • Date: Wed, 22 Mar 2006 17:21:28 +0100 (CET)

Már Csótó Atillának is figyelmébe akartam ajánlani, de akkor most
egy mozdulattal a Cs.-t egyetértve idézö Forizs Istvánéba is:

On Wed, 22 Mar 2006, Forizs Istvan wrote:

> Erre utal Csótó Attila hozzászólása is: "Lehetne nem irracionalis az
> emberek vilagszemlelete, amikor a mai rendszerunkben
> minden dolog merteke a penz?

A Magyar és a Föniciai Tudományos Akadémiák egyöntetü véleménye, hogy
a pénz m a g a a közgazdasági racionalitás. Tehát nem a pénz terjeszti
az irracionalitást. A sarlatán Egely Gyurit például maguk a tökés
monopóliumok üldözik, ezt töle tudjuk. Tehát a helyzet összetett, méltó
a tudós kutatók elemzésére.
[D.L.]

> Ahol a tudas, a racionalis gondolkodas es
> cselekves haszontalan, sot karos dolgok. Ahol, politikai partallastol
> fuggetlenul, a lopas, a hazugsag, a csalas, az ugyeskedes az igazan
> hasznos es kifizetodo, sot majdnem hogy tarsadalmilag elvart dolog.

Lajos Diosi
Research Institute for Particle and Nuclear Physics
H-1525 Budapest 114, P.O.Box 49, Hungary
e-mail:
diosi AT rmki.kfki.hu
phone: +36-1392-2222ext1287 fax: +36-1392-2598
http://www.rmki.kfki.hu/~diosi