fizinfo - Re: [Fizinfo] Világokon át c. mûsor

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Világokon át c. mûsor

  • From: "Válas György" <g.valas AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Világokon át c. mûsor
  • Date: Fri, 10 Mar 2006 20:29:04 +0100

On 10 Mar 2006 at 12:41, Forizs Istvan wrote:

> Nekem, egyébként nagyon tetszett, ahogy Härtlein Károly többször és
> harcosan föllépett az áltudmány képviselõivel szemben, és ebben ha
> tudom, mindig támogatom. A Világokon át c. mûsor azonban más. Talán azt
> nem kellene piszkálni.

Amikor a hírhedt amerikai majomperek kezdeményezõi, a tudomány oktatása
iránt
elkötelezett középiskolai tanárok bírósági meghurcolása kezdeményezõi hazai
elvtársának adnak nyilvános fórumot, amikor olyannak adnak nyilvános fórumot,
aki
maga is a tudománnyal egyezõ óraszámú iskolai oktatást követel a
tudományellenességnek, az egyáltalán nem más. Amikor az orvostudománnyal
szemben a kuruzslást propagálónak adnak nyilvános fórumot, ezzel emberéleteket
tesznek kockára, az sem más.
Itt nem filozófiáról meg mûvészetrõl meg vallásról van szó. Itt az
emberek tudatos,
nagyszabású félrevezetésérõl, a tudománnyal való szembefordításáról van szó.
Itt arról
van szó, hogy világosság helyett ködöt, homályt ültessenek a hiszékeny
emberek fejébe.
Ez veszélyesebb, mint a vízzel hajtott autó vagy a vákuumenergia megcsapolása
hirdetése, mert itt nem egyes konkrét kérdésekben akarják becsapni az
embereket, itt
tudományellenes világszemléletet akarnak terjeszteni.
Nem lehetünk ebben passzívak. Nagyon is indokolt az aktív fellépés az
ilyesmivel
szemben.

Válas György