fizinfo - Re: [Fizinfo] Fizikusnők

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Fizikusnők

  • From: Nagy Imre <imre AT rmki.kfki.hu>
  • To: Balogh Lídia <balogh_lidia AT mona.t-online.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Fizikusnők
  • Date: Sat, 6 Aug 2005 13:09:24 +0200 (CEST)

> Egy 1990-es kutatás szerint magyarországon a fizikai intézetekben a
tudományos alkalmazottak
> 47%-a nők voltak. Ha mai napon megnézem a különböző intézeteknek a
honlapját, úgy t~unik
> most csak 10-15% nő. Ezért két kérdésem van:

Ha jól tudom akkoriban még jelentős számú laboráns segítette a
kutatómunkát, akik főleg hölgyek voltak, és akiket azóta szép
fokozatosan elbocsájtottak. A felmérés készítői valószínüleg őket
is a tudományos alkalmazottak közés sorolták, mivel közreműködtek a
tudományos kutatómunkában. Saját tapasztalataim alapján nem tudom
elképzelni a 47%-os arányt, mivel évfolyamunkban 2:28 volt a végzettek
között a hölgyek aránya. Az utánunk jövő évfolyamokban 10-20% is
előfordult, úgyhogy az átlagos 10-15% hihetőnek látszik. Az igaz, hogy
ez az utóbbi pár évet jelenti, de nem hiszem, hogy ilyen sokat változott
volna az arány az évek során.

Üdvözlettel,
Nagy Imre