fizinfo - [Fizinfo] Fizikusnők

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Fizikusnők

  • From: Balogh Lídia <balogh_lidia AT mona.t-online.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Fizikusnők
  • Date: Fri, 5 Aug 2005 09:42:55 +0200 (CEST)

Kedves Lista!

A nevem Balogh Lídia, a MONA (Magyarországi Női Alapítvány) Alapítvány
munkatársa vagyok.
Segítséget szeretnék kérni: levelet kaptam egy dán kutatótól a Koppenhágai
Egyetemről (1997
móta folytat kutatást magyar társadalmi kérdésekről), idézek a - kicsit tört
magyarsággal írt -
leveléből:

"Egy kutatási csoporttal együtt tervezünk egy kutatási projektet aminek a
témája nők az
akadémiában. Különböző országokban a fizikai intézetekben fogunk kutatást
végezni (például
Olaszországban, Lengyelországban, Dániában, stb.). A projekt tervezés kapcsán
szükségem van
néhany adatra, és ezért kérem az ön segítségét, ha tud válaszolni néhány
rövid kérdésre.
Egy 1990-es kutatás szerint magyarországon a fizikai intézetekben a
tudományos alkalmazottak
47%-a nők voltak. Ha mai napon megnézem a különböző intézeteknek a honlapját,
úgy t~unik
most csak 10-15% nő. Ezért két kérdésem van:
- Létezik pontos adat a 1990-i helyzetről, illetve a mostani helyzetről? (és
ha igen, tudja megadni?)
- Szerinte, tényleg ennyire lement a nők aránya 1990-óta, vagy hibás az
adatunk - (ha lement,
akkor mi lehet ennek az oka?)
Ezen kívül arra vagyok kiváncsi, hogy letezik-e külön női szervezet illetve
szövetség a fizikai szak
körben illetve az akadémibán? (Ha igen, tudja a nevét, elérhetőségét?)

Előre is köszönöm a segítségét!
Üdvözlöm,
Mimi Larsson

Institute of Anthropology
Copenhagen University
Project coordinator
Nordic and East/Central European Network for qualitative social science
(www.necen.org)
Telephone: +45 40 88 43 69"

Ha valaki tudna segíteni, annak a válaszát a saját
(balogh_lidia AT mona.t-online.hu)
e-mail
címemre várom,
köszönettel: