tanforum - Re: [Tf] (nincs tárgy)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] (nincs tárgy)

  • From: Knausz Imre <knauszi AT knauszi.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] (nincs tárgy)
  • Date: Wed, 31 Aug 2011 18:06:55 +0200

Kedves Kati!

Ez számomra teljesen meglepő, és szerintem nincs alapja. Nyilván az van a
háttérben, hogy ebben az időszakban a Magyar Királyság a Habsburg Birodalom
része volt. Ez tény, de attól az még Magyar Királyság. Ráadásul a Habsburg
uralkodók - rövid abszolutista közjátékoktól eltekintve, mint Mária Terézia
és II. József uralkodása vagy az 1849-1867 közötti időszak - alkotmányosan
kormányozták Magyarországot, azaz nem olvasztották be a birodalomba (mint
pl. Csehországot), hanem tiszteletben tartották az ország saját törvényeit.
(Nyilván ez úgy értendő, hogy többé-kevésbé, meg ez állandó konfliktusok
tárgya volt, de alapjában így volt.)

Üdv
Imre
Tigris utca <http://knauszi.hu>