tanforum - [Tf] erettsegi

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] erettsegi

  • From: Katalin Munkacsy Dr <MUNKAC AT ludens.elte.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] erettsegi
  • Date: Thu, 06 Jan 2005 11:55:54 +0100
  • Date: Thu, 6 Jan 2005 11:55:53 +0100

Segitsegeteket kerem! A matematika tanarok szamara kiirt pedagogiai
szakvizsga lehetosege erdekelne. Erre elvben minden foiskolan (ahol

Kiss Karolynak válasz.
Az ELTE TTK-n 2005-ben nem indul már főiskoli
mattanárszak,2006-tól egyetemi szinten sem fog a tervek szerint indulni,
egységes matematika bement után lehet majd szakosodni. Pedagógia
vizsgkkal a PPK foglalkozik, az új pedagógiai kar. Ha pedig az előadások
érdekelnek, akkor - papirt az előbbiek miatt nem tudunk adni - a különféle
előadásokra, programokra szivesen látunk. Most még él mind a 4 évfolyam.

És az én kérdésem:
Az új mat érettségivel kapcsolatban eddig csak a nehéz, érdekes
feladatokkal, ezek módszertani kérdéseivel találkoztam. Az OM lapján
láttam a bevezető, 45 perces példafeladatsort is. Azok meglepően,
szokatlanul egyszerűek.
Arra gondoltam, ennek lehet olyan hatása, hogy lesz idő, kedv az
alapok átismétlésére. Tanítok egy kislányt. Kapott
házi feladatul egy mintafeladatsort a szürke könyvekből. Az alapokról egy
sor területen fogalma sincs. Megkérdeztem, mit szól ehhez a tanára.
Kiderült, hogy az órán csak: 3 szám szamtani sorozatot alkot, de ha
...tipusú példákat beszélik meg.Egy diák egyszer rákérdezett a log
függvényre, mire azt a választ kapta, hogy ez a korrepetálásra való
téma.Azóta az osztály ül kukán az órán és semmiből semmit sem ért, de nem
mondja. Ezt jól látja a diák? Máshol hogy van?

Szervusztok, Kati