tanforum - Re: [Tf] erettsegi

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] erettsegi

  • From: Nagy László <nlacap AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] erettsegi
  • Date: Fri, 7 Jan 2005 06:30:19 +0100

És az én kérdésem:
Az új mat érettségivel kapcsolatban eddig csak a nehéz, érdekes
feladatokkal, ezek módszertani kérdéseivel találkoztam. Az OM lapján
láttam a bevezető, 45 perces példafeladatsort is. Azok meglepően,
szokatlanul egyszerűek.
Helló !
Igen ilyenek ld. még tavalyi próbaérettségi, vagy oz om honlapján a
követelmények( most jelent meg változás !): sulinet hirlevél:http://www.sulinet.hu/tart/cikk/cl/0/24531/1
[ Tanár - Intézményvezetés ] Érettségi - Módosuló vizsgaleírások Az
érettségi vizsga részletes követelményeit tartalmazó 40/2002. (V.24.) OM
rendeletet módosító rendelet 2005. januárban kerül kihirdetésre a Magyar
Közlönyben. A módosító rendelet melléklete 73 vizsgatárgy vizsgaleírását
pontosítja kisebb-nagyobb mértékben.

Ha itt megnézed a matematikát:

Tartalmi szerkezet

A feladatsor összeállításakor az alábbi tartalmi arányok az irányadók:

Gondolkodási módszerek, halmazok, logika, kombinatorika, gráfok 20%

Aritmetika, algebra, számelmélet 25%

Függvények, az analízis elemei 15%

Geometria, koordinátageometria, trigonometria 25%

Valószínűségszámítás, statisztika 15%

Illetve az óraszámokat ( 3 óra egy héten), meg a követelményeket
http://www.om.hu/main.php?folderID=408&articleID=2308&ctag=articlelist&iid=1 (az
első 22 ben van a matematika.) Elsőt nézve 35% az "új" anyag, igyszemléletben is más az
újfajta (középszintű) érettségi ! Viszlát! Nagy László