tanforum - Re: [Tf] Ertekrend es oktatas - tananyag

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Ertekrend es oktatas - tananyag

  • From: "Levay Gyula" <gyula.levay AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] Ertekrend es oktatas - tananyag
  • Date: Sat, 1 Jan 2005 22:07:00 +0100

Simon Gyula irja:

> Ugy gondolom, az egesz vita picit felre csuszott, nem a hangnemeben,
> hanem iranyat tekintve. Szerintem az egyhazi es nem egyhazi iskolak
> kozotti vilagnezeti kulonbsegek nem a termeszettudomanyos
> thttp://wmi.math.u-szeged.hu/wmi/livecd/t politikai orientaciokban.
Egyhazi iskolarol ebben a topicban nem volt szo. Azt hiszem, valamit
felreertettel. Arrol diskuralunk, hogy a magat vilagnezetileg semlegeskent
definialo oktatas ma milyen vilagnezetet oszt meg - ahogy kesobb
fogalmazol - milyen "mankot" _csempesz be_ a gyanutlan tanulok hona
ala.
A valaszom: materialistat.

> A vallasos/ateista vilagnezet lenyege az (szerintem!), hogy szuksegunk
> van-e gondolkodasi mankokra vagy sem, szuksegunk van-e az eletben
> iranymutatasra, vagy felnottkent kepesek vagyunk-e elni eletunket, es,
> hogy ki az, akiben leginkabb bizunk: egy vegtelen hatalmu ISTEN, vagy mi
> MAGUNK.
A problemat abban latom - az oktatasra visszaterve - hogy nem hagyja
meg a valasztas szabadsagat. Az oktatas nem jar el korrektul - ha azokat
a teruleteket, amikben a tudomany is "csak" _feltetelezessel el_ (pl.
evolucio) - tenykent, tudomanyosan bizonyitottkent tarja a gyerekek ele.
Elhallgatva, hogy vannak mas lehetosegek, mas elmeletek is forgalomban.
Allitasom szerint tudomanyosan - legalabb - egyenerteku elmeletek.
Csak az ismereteink kulonbozoek ezen a teruleten. Az oktatas mind az
"atkosban" mind manapsag materialista mankot dug a honumk ala.
A vilag mas teruletein pedig idokozben "kialakult" egy tudomanyag, amit
kreacionizmusnak hivnak.
(www.kreacionizmus.lap.hu)

> Ezt mindenki magaban intezi el, aki inkabb magaban hisz, arra hivatkozik,
> hogy o nem gyerek, kepes eligazodni a vilagban, aki hivo, az meg arra,
> hogy akarmi is tortenik velunk, az mindenkeppen a Mindenhato szerint
> tortent.
Nem hiszem, hogy "felnott" vagy "gyerek" magatartasrol lenne szo a
materializmus/vallas kerdeseben. Eppen ezt a teves velemenyt szeretnem
eloszlatni.

> Nem hitvitat akarok generalni, hiszen az teljesen ertelmetlen, csak
> egyszereuen arra akartam ramutatni, h szerintem ezek a vilagnezeti
> kulonbsegek mit jelentenek. Es ezen tkp felesleges vitatkozni.
Igen, mi is a vilagnezeti kulonbsegeket probaljuk tisztazni. Nem azert,
hogy vitatkozzunk, hanem azert, hogy kideruljon, hogy ezek a
vilagnezeti kulonbsegek hogyan hozhato'k ossze egy semleges oktatasi
rendszerbe.

Levay Gyula