tanforum - Re: [Tf] NAT - kerettanterv - helyi tanterv

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] NAT - kerettanterv - helyi tanterv

  • From: "Fenyos Zoltan" <fz AT hajdu-ped.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] NAT - kerettanterv - helyi tanterv
  • Date: Thu, 14 Oct 2004 08:27:23 +0200

> Nem fogsz ilyen jogszabályt találni, hiszen az ajánlások éppen azért
> ajánlások, hogy attól szabadon el lehessen térni.
Tehát akkor remélem, hogy jól értem: ha egy iskolában nem akarják pl. az
informatika oktatásra biztosítani az ajánlott minimális órakeretet sem,
akkor ezt törvényesen meg lehet tenni.

> Ez tévedés -- mármint, hogy a kihirdetett kerettantervek alapján lehet
> helyi tantervet készíteni.
Nem tévedés. Én nem azt állítottam, ezek csak ezek alapján lehet
elkészíteni, hanem azt, hogy ezek is képezhetik. Olvastam az erről szóló
243/2003. (XII.17.) Korm. rendeletet, mely szerint:
Az iskolák pedagógustestületei háromféle módon készíthetik el helyi
tanterveiket:
(a) az iskola átvesz egy kész kerettantervet;
(b) az iskola a tantervek, oktatási programok, programcsomagok kínálata
alapján állítja össze helyi tantervét;
(c) saját helyi tantervet készít, vagy ilyennel már rendelkezik.
Szóval ez számomra egyértelmű, és nem is ez volt a kérdésem.

Üdvözlettel
Fenyős Zoltán