tanforum - [Tf] termeszetes szamok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] termeszetes szamok

  • From: Laszlo Csernoch <csl AT phys.dote.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] termeszetes szamok
  • Date: Fri, 04 Jun 2004 10:18:50 +0200

Tisztelt Lista!

Eddig csak csendes olvasokent vettem reszt, most is csak azert irok, mert ugy tunt, hogy a "0 termeszetes szam-e" kerdes nem tisztazodott megnyugtato modon.

A termeszetes szamok legutolso "hivatalosnak" tekintett "definicioja" Peano-tol (1858-1932) szarmazik, aki The Principles of Arithmetic (1889) cimu muveben ad meg nehany axiomat, amik meghatarozzak ezeket a szamokat. Ezek alapjan az 1-es a legkisebb termeszetes szam.

Az idok folyaman tobben modositottak, tobbe-kevesbe kenyuk-kedvuk szerint ezeket az axiomakat, s igy "kerult be" a termeszetes szamok koze a nulla.

Matematikai ertelemben, s az eredeti definicio szerint tehat a nulla nem termeszetes szam.

Tisztelettel,

Csernoch Laszlo.