tanforum - Re: [Tf] -off- Modusz

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] -off- Modusz

  • From: Szalayné Tahy Zsuzsanna <sztzs AT infokatedra.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] -off- Modusz
  • Date: Fri, 4 Jun 2004 07:59:31 +0200 (CEST)

Udv!

> Kimaradtam valamibol? A 0-t termeszetes szamnak definialtak (mindegy,
> hogy miert, "csak"), es ezt tanitjuk/tanitottuk mindig is.
> De ez mar nem ide tartozik.

Igazad van, most, hogy olvasom mit írtam, látom, hogy elkapkodtam.
Nekem azt tanították, hogy nem (a római számokkal magyarázták).
Aztán az egyetemen az analizis órákon a 0-val kezdtük, ott még
megkülönböztettük az N és N*
halmazt, és tanultuk, hogy megállapodás kérdése. (Szerintem N*-ban volt
benne, mert N* nem
egyenlő N+.)
Hogy mikor, hogyan állapodtak meg, azt nem tudom, de a Hajnal-féle
könyvekben benne volt az
N-ben a 0.
A sorozatoknál is előkerül a probléma: az első tag a1 vagy a0 címén, majd a
programozási
nyelveknél látszik az egyet-nem-értés a tömbök definíciójánál...

Szalayné Tahy Zsuzsa
sztzs AT infokatedra.hu
Szt. István Gimnázium