Skip to Content.
Sympa Menu

tanforum - Re: [Tf] iskolai belepteto rendszer

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

List archive

Re: [Tf] iskolai belepteto rendszer


Chronological Thread 
  • From: "Fodor Zsolt" <Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] iskolai belepteto rendszer
  • Date: Tue, 10 Feb 2004 09:54:05 +0100
  • List-archive: <http://sunserv.kfki.hu/pipermail/tanforum>
  • List-id: Tanárok vitafóruma <tanforum.lists.kfki.hu>
  • Organization: SZTE Sagvari E. Gyakorlo Gimnazium
  • Priority: normal

Tisztelt Kollégák!

A technikai megvalósításon túl egy-két apróság.

Szerintem meg kell különböztetni két dolgot. Az egyik úgy
nevezem magamban, hogy (tényleges) beléptető rendszer (a
tényleges be- és kilépést akadályozza nem megfelelő jogosultság
hiányában), a másikat pedig belépést regisztráló rendszernek
mondom. Az első meglehetősen drága mulatságnak tűnt, hiszen a
leolvasók mellett "kapuk" is kellenének ilyen vagy olyan szinten,
ezért döntöttünk a második mellett. (Több bejárat van!)

Miért is kellett egyáltalán bevezetni?
Nehéz volt eldönteni, hogy ki késik (első, második vagy harmadik
órával kezd). Kinek nincs több órája. Ki az, aki jogosult kimenni.
Akinek jobb volt a meggyőző képessége, mehetett.

Mi most a helyzet?
_Elvileg_: a diák akkor jön és megy, amikor akar (ebben jókora
túlzás van). DE! Ha be van írva hiányzónak és a leolvasó szerint
bent volt, akkor igazolatlan, mert biztosan nem orvosnál volt.
Az osztályfőnök bármikor lekérdezheti a diákok napközbeni
mozgását, ahol egyszerűen leolvashatók a gyanús mozgások. (Az
egész a tanulónyilvántartó adatbázis része, amely személyre szóló
órarendet is tartalmaz, bejegyzés nem törölhető.)
A diáknak csak az első becsengetést követően kötelező
használnia az utolsó kicsöngetésig.

Mire lehet jó?
A rendszer lehetőséget adna a tanár ellenőrzésére is (a gyerek
nem volt bent, miért nincs beírva hiányzónak?). Korábbi terveink
szerint minden teremben lesz egy terminál, ahol a tanár
bejegyezheti a hiányzókat, azzal válik majd teljessé a rendszer.
(Remélhetőleg a következő nyáron közelébe kerülünk ennek.)

Milyen gondok származnak belőle?
Az eszköz önmagában nem elegendő, a vele közvetlenül és
áttételesen dolgozó személyek egységes és következetes
munkája fontos (portás és osztályfőnök).
Ha az alkalmazás nem egységes, problémákat szül.

Milyen eszközt válasszunk?
Két megoldási lehetőség merült fel komolyabban.
A diákigazolvány vonalkódját használjuk. (Ez utóbbira számos
példát láttunk már.)
Ujjlenyomat-azonosítást használjunk. Az utóbbi ellen két fő érv
volt. Hogy nézne ki, hogy az első nap ujjlenyomatot veszünk a
gyerektől? :-)) Nem találtunk olcsónak nevezhető szoftveres
megoldást. (A leolvasó olcsóbb volt, mint egy megbízható
vonalkódolvasó, igaz lassabb is.)

A jelenlegi helyzet:
A rendszer technikailag a tanév elejétől működik, a diákok
megszokták. Tudomásom szerint egy szülő sem reklamált.
Az osztályfőnöki alkalmazás még nincs teljesen egység.

Tisztelettel: Fodor Zsolt

----
Fodor Zsolt # Szeged # SZTE Sagvari Endre Gyakorlo Gimnazium
MhTel: (62)544-000/3371 # Level: 6701 Szeged Pf. 580.




Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page