tanforum - Re: [Tf] iskolai belepteto rendszer

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] iskolai belepteto rendszer

  • From: "Nagy Laszlo" <nlacap AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc: gergely AT tolmar.hu
  • Subject: Re: [Tf] iskolai belepteto rendszer
  • Date: Mon, 9 Feb 2004 18:08:20 +0100

Hello !
Nagyon elterjedt most ez a módszer, csak éppen nem a legolcsóbb.
Nálunk a Csepel-Sziget Műszaki Szakközépiskola,Szakiskola és Kollégiumban
tavalyóta megy egy későket nyilvántartó rendszer az iskolában, illetve most
van beüzemelés alatt a kollégiumban a teljes beléptető rendszer.
Kollégiumban volt mágneskártyás, ott térünk át a mostanira. Amit én csinálok
Lényege: diákigazolványok vonalkódját használom.
Előnyei a mágnes, vagy chipkártyással szemben:
a.. Meglévő diákigazolványt használ, mágnes,vagy chipkártya előállítási
költsége db-ként kb. 1000 Ft !!! Jó persze lehet tovább használni,akkor felül
kel nyomtatni.
b.. egy leolvasó berendezés csak 46 000 Ft ! (persze van drágább és olcsóbb
is, ez már egy éve tökéletesen működik)
c.. leolvasó berendezés egy normál számítógép billentyűzetére köthető: régi
PI.-sek vannak befogva, házilag (javítható,bővíthető!) készíthető Excel
programmal
d.. nem kell pontosan belehelyezni a kártyát (persze a mágneskártyánál se,
de a chipnél igen)
e.. gyors (csak elhúzza előtte)
f.. ha elveszik, egy idéglenes igazolványt egyszerű tintasugaras
nyomtatóval is lehet készíteni
g.. Miután saját készítésű a program, az adatokat nem kell kézzel beírni,
hanem az iskolai nyilvántartásból lehet exportálni. A kollégiumban már olyan
rendszer van, hogy a fényképét is megmutatja a gép.
h.. teljes költség: 100 000 Ft a két leolvasó és én kaptam 80 000 Ft-ot
(lehet, hogy olcsó vagyok, de 3 este megvolt a program) + leselejtezett gép +
a forgóajtó (megvolt)
i.. A diákoknak semmi plusz költség nincs !
Beléptető rendszer haszna:
Iskolában,mint írtam a késésekre használjuk egyenlőre: 1200 fős iskolában a
bevezetés előtt havi 800 késés volt kb. most januárban 142 csak! Persze kell
egy igazgatóhelyettes is hozzá, aki elkapja a notórius későket, ő havonta kap
összesítést.
Kollégiumban: nyilvántartás mellett probléma volt:
a.. elveszett igazolványok pótlása
b.. kidobták az ablakon az igazolványt és bejött más vele (ezért csináljuk
most, hogy a fényképet is kimutatja,illetve addig nem engedi bejönni, amíg ki
nem ment)- ezeket nem tudtuk belevenni, mert a rendszerhez adott programot
nem lehetett módosítani
c.. Minden évben felül kellett nyomtatni a mágneskártyák egyrészét és
befóliázni.
Szóval kell ilyen rendszer szerintem, csak éppen meg kell fontolni,hogy mit
lehet belőle "házilag" megcsinálni, mert a csináltatott egyrészt drága,
másrészt nem nagyon módosítható.

Viszlát !
Nagy László

Tisztelt Listatagok!

Szeretném kikérni véleményüket az iskolai beléptető rendszerekkel
kapcsolatban - jó ötletnek tartják-e, el fog-e terjedni, stb.?