tanforum - Re: [Tf] iskolai belepteto rendszer

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] iskolai belepteto rendszer

  • From: PASZTOR Gyorgy <pasztor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: A TANFORUM tukrozese <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] iskolai belepteto rendszer
  • Date: Mon, 9 Feb 2004 18:37:28 +0100

Hello!

<off>
Egy ideig nem sokat olvastam a listát, de már engedi a policy a html
leveleteket, vagy ez csak engem zavar?
</off>

Remélem Fodor Zsolt nem haragszik, hogy pár infót én is leírok a ságvári
beléptetőrendszerének házimágiáiról.

"Nagy Laszlo"
<nlacap AT freemail.hu>
írta 2004-02-09 18:08-kor:
> Lenyege: diakigazolvanyok vonalkodjat hasznalom.
> Elo"nyei a magnes, vagy chipkartyassal szemben:
>
> * Meglevo" diakigazolvanyt hasznal, magnes,vagy chipkartya elo"allitasi
> ko:ltsege db-kent kb. 1000 Ft !!! Jo persze lehet tovabb
> hasznalni,akkor felu:l kel nyomtatni.
Ez így igaz.

> * egy leolvaso berendezes csak 46 000 Ft ! (persze van dragabb es
> olcsobb is, ez mar egy eve to:keletesen mu"ko:dik)
> * leolvaso berendezes egy normal szamitogep billentyu"zetere ko:theto":
> regi PI.-sek vannak befogva, hazilag (javithato,bo"vitheto"!)
> keszitheto" Excel programmal
Erre nem emlékszem mennyiért vette a suli, de arra igen, hogy a ságváriban
olyan van, ami soros portra köthető. Indok alább.

> * Miutan sajat keszitesu" a program, az adatokat nem kell kezzel
> beirni,
> hanem az iskolai nyilvantartasbol lehet exportalni. A kollegiumban
> mar
> olyan rendszer van, hogy a fenykepet is megmutatja a gep.
A ságváriban ha jól tudom Zsolt műve az a mysql adatbázis, ami tartalmazza a
diákok adatait. Imho azért a mysql kisebb termékcsapda mint az excel. Erről
azért bármikor lehet egy sql dumpot készíteni, és pl. postgres-re átállni,
ill. ami a fontos SQL query-kkel lehet belőle kérdezni.

> * teljes ko:ltseg: 100 000 Ft a ket leolvaso es en kaptam 80 000 Ft-ot
> (lehet, hogy olcso vagyok, de 3 este megvolt a program) +
> leselejtezett gep + a forgoajto (megvolt)
Itt nem számoltad bele, hogy két gép is kell. Pont azért javasoltam Zsoltnak
a soros porti megoldást, mert absztraktan óhajtottam kezelni a problémát, és
úgy voltam vele, hogy a ki és bemenő diák lényegében egy kutya, ill. hogy
ennyi erővel lehet a dolog egy gépen, egy monitoron is.
A különbsg annyi, hogy itt a portán a gép egy kis linuxot futtat. A kód, ami
a soros portról az adatot olvassa, ill. az sql query-ket kiadja forráskódban
5k, és egy éjszaka alkottam meg ;P
Mindamellett, mint írtam én az UNIX filozófia szerint gondolkodtam, hogy kis
apró, ámde annál hasznosabb eszköz legyen. Így a programnak paraméter az is,
hogy melyik eszközről olvasson (/dev/ttySx), milyen SQL query-it hajtson
végre a leolvasott sorszám kikeresésére. Milyen SQL query-t hajtson végre,
ha talált ilyet (vagyis bejegyzett diák jött be/ ment ki), milyen query-t
hajtson végre, ha nem talált ilyet (pl. egy tanítási gyakorlatra bejövő
egyetemista jött be, aki még nincs regisztrálva), ill. hogy ilyenkor mit
írjon oda a portásnak. A fényképes megoldáson már én is gondolkodom, mert
hallottam a trükköt... khmm... megbízható forrásból ;), hogy a diákok
trükközni szoktak és cserélgetik egymás közt a diákigazolványokat :-)
Így gyakorlatilag a portás szeme előtt egy vc-n fut ugyanaz a program két
példányban, két különböző paraméterezéssel.

> Tisztelt Listatagok!
>
> Szeretnem kikerni velemenyu:ket az iskolai belepteto" rendszerekkel
> kapcsolatban - jo o:tletnek tartjak-e, el fog-e terjedni, stb.?
Csak nekem tűnt úgy, hogy a threadindító levél pofátlanul üzleti volt (gyek.
a spam tipikus esete) ???

Üdvözlettel:
Pásztor György