tanforum - Re: [Tf] digitalis tankonyvek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] digitalis tankonyvek

  • From: Szalay Sándor <szalay.sandor AT ntk.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] digitalis tankonyvek
  • Date: Fri Sep 13 15:47:01 2002

Bár úgy tűnik mély hallgatás övezi a témát, és nem akarom kettőnk
vitájával sokat terhelni a listát, de szeretnék visszautalni a témában
írott első levelemre.

"Imre, Nagy Jr." wrote:

> A probléma gyökere az, hogy egy ilyen dolgot csak egyszer lehet elsütni. Ha
> nem sikerül, akkor a tanárokat másodszor már nem lehet rávenni arra, hogy a
> gépeket használják.

Egyetértünk. Ebből az következik, hogy az oktatási szoftverek piacán
megjelenő sok gagyival szemben meg kell mutatni, hogy lehet és kell
jobbat csinálni.

"Imre, Nagy Jr." wrote:

> A legtöbb tanár felhasználói ismereti szintje annyira alacsony, hogy
> gyakran a mindennapi munkavégzéshez sem elegendő. Sok helyen nincsen meg a
> helyi, kialakult számítástechnikai kultúra, rendszergazdával.

Ez is igaz, bár avval kezdtem az elején, hogy ne erről az oldalról
közelítsük meg a kérdést.

"Imre, Nagy Jr." wrote:

> Ebbe __nem__ lehet __még__ digitális tankönyvet berakni. Száguldozni ott
> lehet, ahol van aszfalt. Jelenleg mind a számítástechnikai kultúra mind a
> technológia szemszögéből földúton járunk.

A technikai haladást az jellemezte eddig, hogy voltak akik a földúton
szerettek volna száguldozni, így kitalálták mi kell a száguldozáshoz.
Nincs kedven amolyan tyúk-tojás kérdéssé degradálni az ügyet, bár
kezdünk arra menni.

Szóval nem azoknak a tanároknak szeretném a digitális oktatási anyagokat
a kezébe adni, akik félnek, hogy megharapja őket az egér, hanem azoknak,
akik még nem elég elszántak ahhoz, hogy saját tudásukat felhasználva
ilyen irányú kezdeményezéseket indítsanak, de arra már készek, hogy
mások ilyen jellegű munkáit felhasználják. Azt gondolom elég sokan
vannak már az ilyen adottságú oktatási intézmények ahhoz, hogy a
digitális pedagógia felvegye a kesztyűt és megmutassa, hogy az új
technológiával mit és hogyan lehet megtenni.
--
Szalay Sándor
+36 1 460 1836