tanforum - Re: [Tf] Egy koezoktataasi teevhit tisztaazaasa: sulytalan-e a zuhanoo csillaar

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Egy koezoktataasi teevhit tisztaazaasa: sulytalan-e a zuhanoo csillaar

  • From: "Lazsadi, Sandor" <net706 AT matavnet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Egy koezoktataasi teevhit tisztaazaasa: sulytalan-e a zuhanoo csillaar
  • Date: Tue Jan 29 20:25:00 2002

Csak azért, hogy én is értsem, feltennék pár kérdést:
*** KÜLÖNÖS RÉSZ ***
(1) Mérhető-e a gravitáló tömeg és a tehetetlen tömeg különbsége?
(1.1) Ha igen, hogyan? Ki mérte meg? Milyen pontossággal?
(1.2) Ha nem, akkor mely fizikai (=mérhető) tulajdonság alapján
különböztetjük meg öket?

(2) Mérhetö-e egy testre ható súlyerő és nehézségi erő különbsége?
(2.1) Ha igen, hogyan? Ki mérte meg? Milyen pontossággal?
(2.2) Ha nem, akkor mely fizikai (=mérhető) tulajdonság alapján
különböztetjük meg öket?

(3) Alkalmazható-e a <korrekt> melléknév a <fizika> fo"névre?
(3.1) A Magyar Értelmező Kéziszótár szerint: <korrekt> mn 1. Az erkölcs
íratlan törvényeinek megfelelö. <~viselkedés>. 2. <ritk.> Szabatos, helyes
<kif., beszéd>.
(3.2) Alany-e a fizika vagy tárgy?
(3.3) A fizika ismer-e meg minket, vagy mink ismerjük meg azt?
*** ÁLTALÁNOS RÉSZ ***
(4) Önök szerint kell-e mérnie a tanulónak az iskolai fizikaórán?
(4.1) Ha igen, akkor mit?
(4.1.1) Mivel?
(4.1.2) Hol?
(4.2) Ha nem, akkor miért nem?
(4.3) Sacc/kb100-ból hány fizikaórán végez 1 tanuló legalább 1 mérést?
(4.4) Ha nem mérnek fizikaórán, akkor mit csinálnak?
(4.2.1) Ki tehető felelössé azért, hogy <nem>?
(4.2.2) Mitől büzlik a közoktatási hal, fejétöl-e vagy inkább
farkától?
(4.2.3) Mink, órára bejáró tanárok, a hal fejéhez vagy inkább
farkához vagyunk hasonlíthatók?
(4.2.4) Mi lesz a hal mint élö szervezet sorsa, ha a fej lerágja a
saját farkát?
Sz.asz|tok|,
Sând°r,
net706 AT matavnet.hu
Pedagógusigazolványom sorszáma: 013457
PDSZ alapító tagsági igazolvány sorszáma: 83. (1988.november 26.)
HAJRÁ, MINDEGY