tanforum - Re: [Tf] Egy koezoktataasi teevhit tisztaazaasa: sulytalan-e a zuhanoo csillaar

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Egy koezoktataasi teevhit tisztaazaasa: sulytalan-e a zuhanoo csillaar

  • From: Solyom Miklos <miklos AT mail.solyom.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Egy koezoktataasi teevhit tisztaazaasa: sulytalan-e a zuhanoo csillaar
  • Date: Sun Jan 27 18:46:01 2002

Kar osszekeverni az altalanos tomegvonzast, a nehezsegi erot,
a sulyerot, a tehetetlen tomeget es a gravitalo tomeget. Errol a
katyvaszrol legalabbis nekem ez a velemenyem.
Nem irtam olyat, hogy nehezsegi ero nem hat.

Ami a terminologiakat illeti, tobbfajta felfogas, iranyzat letezik.
Nem celszeru egy-ket nem tetszo meghatarozast kiragadni a
fogalomalkotas adott (egyseges) rendszerebol.
A fogalom-rendszer egyebkent a megertest segiti, kinek igy
tetszik, kinek maskepp. A lenyeg a jelensegek, hatasok kozotti
osszefuggesek vilagos, tiszta megertese.
Szerencsere a fizika egy rendkivul korrekt es egzakt tudomany,
egyaltalan nem ertem, mi koze van a 'mitologiahoz' meg a
'pogany ideologiahoz'.

Reszemrol a vitat lezartnak tekintem.

Udv:
Solyom Miklos