tanforum - [Tf] helyesiras

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] helyesiras

  • From: "Fodor Zsolt" <Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] helyesiras
  • Date: Sun Jan 27 15:01:00 2002

Tisztelt Kollégák!

Van-e a weben Helyesírási tanácsadó, illetve szótár? Magyar,
persze.

Miért érdekel? Időről időre belepillantok a www.sulinet.hu lapba.
Most nyelvtani gyakorlatokat vette észre rajta, s a feladatok között
van tollbamondás is.

A 0329-es feladat a következő:
---
Tűzifát is rendeltünk a brikettel együtt, de a házhoz szállítást csak
a jövő hétre vállalták.
---
Mármint ez a megoldás. A házhoz szállítást én bizony egy szóba
írtam. Megpróbáltam keresni egy webes szótárat, de nem találtam.
A google 1110 két szavas, 4580 egyszavas előfordulást talált.
Melyik a helyes? Ez azonban csak apróság, a hálózatos
helyesírási tanácsadó azonban nagyon érdekelne.

Tisztelettel: Fodor Zsolt

----
Fodor Zsolt # Szeged # SZTE Sagvari Endre Gyakorlo Gimnazium
MhTel: (62)544-000/3371 # Level: 6701 Szeged Pf. 580.