tanforum - Re: [Tf] Szellemi szolgaltatas es Dixi is

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Szellemi szolgaltatas es Dixi is

  • From: Piriti Janos <piriti AT sienet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Szellemi szolgaltatas es Dixi is
  • Date: Fri Jan 18 15:09:01 2002

> Aki figyelmesen olvasta annak fel kellett, hogy tunjon sehol nem mondtam
> azt,
> hogy a tanar tarsadalmi szinten ertektelen munkat vegez, azt sem, hogy
> attelesen nem termel valodi erteket,

Figyelmesen olvastam, az elsô leveledben éppen ezen akadtam fenn:

> szerintem jogtalanul
> kovetel olyan szintu jovedelmet mint aki a munkajat vallakozokent,
> kockazatot vallalva vegzi!

Na akkor fordítsuk meg egy kicsit:
Nekem a fôállású tanítás mellett jónéhány éve vállalkozásom is van,
úgyhogy közelrôl ismerem a "vállalkozói oldal" alapvetô helyzetét is, de
most másról beszélnék.

Képzeld el most azt, hogy a szerinted általad eltartott, improduktív
közalkalmazott számodra szolgáltatást nyújt. Ezt vagy igénybe veszed,
vagy nem. Megteheted, hogy a gyerekedet magad tanítod
írni-olvasni-matematikára-anyanyelvre-idegen nyelvekre, stb. Megteheted,
hogy nem mész orvoshoz, magad veszed ki a vakbeledet is, stb.
Ha azonban a szolgáltatást igénybe veszed, fizesd meg. Ha azt mondod,
hogy nincs jogom annyit kérni, te csak kevesebbet vagy hajlandó adni,
ezt is megteheted. Akkor viszont neked nincs jogod sokkal jobb
szolgáltatást elvárni, mint amennyire azt te magad értékeled azzal, hogy
csak kevesebbet vagy hajlandó fizetni.

Pl. én a munkaerômnek nem a 100%-át használom ki a fôállásomban, csak
egy részét. A többi része a magánvállalkozásé. Mondhatod, hogy így ez a
fôállásban végzett munkám rovására megy, és teljesen igazad is van.
Magam is sokkal jobban szeretném a mostani jövedelmemet csak a
fôállásban megszerezni.
Bizony, tudnám ezzel javítani a munkám minôségét, és ezzel jobb
szolgáltatást nyújthatnék neked.
De most én mondom: ha ez az igényed, fizesd meg, és megkapod.
Ha nem vagy hajlandó megfizetni, akkor ne csodálkozz, ha nem kapod meg.
Elvégre piacgazdaság van.

Ãœdv:
Jano