tanforum - [Tf] Re:Termeszettudomanyok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re:Termeszettudomanyok

  • From: Zachar Gergely <gzachar AT univet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Re:Termeszettudomanyok
  • Date: Wed Jan 9 18:40:01 2002

----- Original Message -----
From: "Szili Karoly"
<szili AT feher.nszi.hu>
To:
<tanforum AT sunserv.kfki.hu>
Sent: Tuesday, January 08, 2002 9:10 PM
Subject: Re: [Tf] Termeszettudomanyok

> Meddig tarthato meg, hogy a pszichologia, azaz a lelektan oktatoi, a
> tudomany muveloi ugy foglalkoznak a kulonfele torvenyszerusegekkel,
> osszefuggesekkel, lelki megnyilvanulasokkal, hogy tagadjak a lelek
> letezeset. Milyen egyeni es tarsadalom-elettani torzulasokhoz vezet(ett)
ez
> az oktatas-neveles teren.
> Udvozlettel Sz. Karoly

A lelek letenek feltetelezese folosleges premissza a tudomanyos kutatasok
soran es mint ilyet, Occam borotvaja konyortelenul kidobasra iteli. Hinni
lehet benne de a letet cafolni vagy bizonyitani nem, ezert nem lehet
resze a
tudomanyos kutatasnak. Amig a jelensegeket mashogy is tudjuk magyarazni
teljesen szuksegtelen ilyen homalyos uj fogalmakat bevezetni.

Nos nekem pl. a fentieket nem tanitottak meg kozepiskolaban, pedig szerintem
ez minden egeszseges ketelkedes alapja. Ja es miert van, hogy szinte
semmilyen parbeszed nincs a kulonbozo tantargyak kozott? Nem lenne jobb
kemia-biologia-fizika-matematika helyett valami integralt
termeszettudomanyos targyat tanitani ahol teszem fel egy adott
matematikai eszkoz hasznalatat egybol fizikai vagy akar biologiai peldan
lehetne bemutatni es forditva. En csak erettsegi utan par evvel jottem
ra, hogy megiscsak tanulni kellett volna a matekot mert igenis szukseg
van ra pl a biologiaban.

Udv

Zachar Gergely
(egy volt diak)