tanforum - Re: [Tf] OT: Rendszergazda allas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] OT: Rendszergazda allas

  • From: "Nagy Szabolcs" <exo AT vasvari.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] OT: Rendszergazda allas
  • Date: Fri Jun 8 10:52:03 2001

> bennunket, hogy hol vagyunk a tobbi iskolahoz kepest, es miert gondolkodunk
> hibasan, amikor felallasu rendszergazdat keresunk? Kispeter Zoltan
> kispeter AT tiszanet.hu

Szia !

Szerintem alapvetoen az a jelenseg az oka a huledezesnek, amit az
iment a technifora irtam. Az iskolak tobbsegeben nem a sajat tanar
tartja rendben a termet + diakok + rendszergazda segitseggel, hanem a
rendszergazda egyedul. Van, ahol a floppyt es a CD-t nem lehet
letiltani (bar jo otlet), es a rendszergazdat tenyleg fejostehennek
nezik, aki mindent megcsinal, ami a szamitogeppel kapscolatos.

Ha csak a (mukodo !) NT es a Linux szerverrel kell torodni,
(biztonsagi patch + felhasznalo felvetel + szemet takaritas) meg
tenyleg havi 2-3 reinstall (az is ghosttal), akkor szerintem a
realitasoknal vagytok, foleg ha kellokeppen kotetlen a munkaido.

Ha fejleszteni is kell, akkor vagy a rendszergazdanak kell
motivaltnak lenni (pl. tudasvagy), vagy tobbet kell neki adni.

Ha jol sejtem, a kjt-s berert max palyakezdo megy hozzatok, ami
esetleges nyelvpotlekkal se tobb brutto 40-nel (felallas).

Manapsag egy OEM NT/w2k vagy linux vagy netware szerver
alapertelmezett telepiteseert is legkevesebb 30-40 eft-ot kernek,
tisztesseges helyen. Azert ennyit, mert az, hogy valaki ilyet
adhasson el egyaltalan, az is egy vagon penzbe kerul (100eft indulo
aru tanfolyamok, amiket 1-2 evente lehet ujitani, es nem a cegre,
hanem emberre szolnak), meg aztan a tamogatast is a kereskedonek kell
adnia, nem a gyaronak

Ha talaltok embert, kerlek ertesits, kivancsi lennek a
tapasztalataitokra !

Nagy Szabolcs
Vasvari Pal KGSzKI
Szeged