tanforum - Re: [Tf] "Ez a lista ma'r nem az a lista"

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] "Ez a lista ma'r nem az a lista"

  • From: Berrtók Csaba <bertok AT matavnet.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] "Ez a lista ma'r nem az a lista"
  • Date: Tue Mar 20 03:18:04 2001

T. Lista és Kedves János !

Magam is nyugdíjas vagyok, ha nem is az alapítók, de a régi listatagok
közül.
Hangsúlyozni szereném itt levelem legelején, Senkit sem akarok kioktatni...
stb

Egy levelező lista azonban egy közösség, még ha oly laza is.
Közösség, megállapdásokkal, sokszor csak hallgatólagos, de minden önmagára
valamit is adó listatag által betartott szabályokkal. Aki a lista
szellemiségének
része akar lenni, ezeket az esetenként technikai részletnek tűnő dolgokat
önmagára
nézve kötelezőnek tartja és főleg betartja.
Én nem tartom a lista tagokat "dilettánsok"-nak. De ha valaki nem tartja
fontosnak
hogy ne okozzon kellemetlenséget azoknak akikkel egy közösségben van, annak
gondolkodásmódja legalábbis elgondolkodtató. Nem biztos hogy a többiek ilyen
tagokkal akarnak egy listán lenni.
A viselkedési és játékszabályok a NETIKETT-ben le vannak írva.
Itt másodrangunak csak az érezheti magát, aki még annyi fáradságot sem vett
magának
hogy ezt elolvassa.
Informatikát oktató pedagógusként tanitványaimmal a levelezés megkezdése
előtt,
el szoktam olvastatni. A sulinet honlapján szépen meg van.

A valós probléma, megoldása pedig nagyon egyszerü.
Előfordulhat hogy valaki maga sem tudja hogy a levél amelyet ír HTML
formátumu.
Pusztán figyelmetlenségből én is így írtam néhány levelet, mig egyik barátom
nem figyelmeztetett.
Nagyon restelltem magam.
A beállítás minden valamire való levelező szoftweren lehwtséges.
Én konkrétan pillanatnyilag az Outlook Expresst használom. Ebben:
a "Formátum"
legördülő menü egyik alpontja
"HTML "
alatta
"egyszerü szöveg."
A kettő közül csak az egyik választható.
Itt kell a helyes sorra klikkelni.
Úgy gondolom ez nem olyan nagy dolog, hogy vitriolba mártott tollal essünk
egymásnak.

Üdvözöl:

Csaba

Bertók Csaba közoktatási rendszergazda