tanforum - Re: [Tf] "Ez a lista ma'r nem az a lista"

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] "Ez a lista ma'r nem az a lista"

  • From: "Solyom Miklos" <miklos AT mail.solyom.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] "Ez a lista ma'r nem az a lista"
  • Date: Sun Mar 18 20:34:03 2001

From: "Gálosi J."
<galosij AT freemaill.hu>
To:
<tanforum AT sunserv.kfki.hu>
Sent: Thursday, March 15, 2001 7:43 PM

> [...]
> szemmel tartom. Bár "azt a listát", amelyet te visszasírsz, nem ismerem,
"ez
> a -magam fajta dilettánsokkal felhígult, jelenlegi- lista" érdekes és
fontos
> számomra, de csak akkor, ha tartalmi kérdésekről szól, szóval oktatásról,
> nevelésről, ahogy a címe: "Tanfórum" is ígéri . Viszont nem érdekel,
> ha -mint gyakran tapasztalom- valós vagy vélt privilégiumok védelmére
> szolgál, ha benne bárkinek másodrangúnak kell éreznie magát, mert csak
> később csatlakozott, így -ha akart volna sem vehetett részt az alapítók

Eddig kovetkezetesen tavol tartottam magam a tematol, de most
mar nem birom tovabb a 'read only'-t. Jomagam is inkabb olvasom
a listat nehany eve, az aktiv tagokat ismerem kerdeseikbol-valaszaikbol.
Nehanyukkal szemelyesen is sikerult megismerkednem - nagy
oromomre.
Nem Koncz Endre vagy Valas Peter vagy Dorozsmai Karoly vedelmeben
irom ezt a levelet. Azt hiszem, nekik nincs szukseguk vedelemre, foleg
ezen a listan nem.

Nehany listan tag vagyok es akarmennyire hihetetlen, amikor
valamelyikre feliratkoztam, vegigolvastam a tudnivalokat,
beleneztem az archivumba, ha volt, a FAQ-ba.
Szamomra a keplet rendkivul egyszeru. Valaki valamikor
letrehozott egy forumot (akar egy egyesulet). Vagy
egyszemelyben vagy az ismerosei, segitoi tanacsait
meghallgatva rogzitett bizonyos szabalyokat. Aki csatlakozni
akar a forumhoz (akar egy egyesulet), annak mindenek elott
az a dolga, hogy a szabalyokat megismerje, elfogadja. Ez vagy
tetszik neki, vagy nem, maganugy. Ha tag szeretne lenni,
akkor ezeket el kell fogadnia. Innentol akademikus a vita
arrol, hogy a szabalyok jok vagy nem jok. Nem akarok
szociologuskent vagy filozofuskent tetszelegni (mivel nem
vagyok egyik sem) de az egesz tarsadalom egyuttelese is
szabalyokon alapszik (azokon kellene alapulnia). Ezek pedig
nem 'valos vagy velt privilegiumok' (amelyeket altalaban a
tobbseg nem, csak egy kisebbseg elvez), hanem szabalyok
(amelyeknek mindenkire nezve kotelezonek kell lenniuk).

Ha egyszer valaki valahol alapit egy listat es ugy hatarozza
meg a szabalyokat, hogy kizarolag ekezetes HTML leveleket
lehet kuldeni 16 pontos felkoverdolt Haettenschweiler betuvel,
olajszoke mezoben hamis boroskannakat abrazolo tapetaval,
akkor ott az lesz a szabaly.

Egyaltalan nem vagyok meg nyugdijas koru, kicsit tobb evet
eltem csak, mint miota Endre a palyan van. Nem is oszulok
meg, mint Endre (ahogy a hajhagymaim statusat nezem,
valoszinuleg nem is fogok sosem), de en is 'maradi' :-) vagyok.
IMHO az E-mail arrol szol, hogy megfelelo betuk megfelelo
sorrendbe rakasaval gondolatainkat (nehany hangulati elemet
is becsempeszve) masok altal ertheto es masok gepe altal
dekodolhato formaba ontve tovabbitsuk.
A betutipus meg stilus meg hatter nem kimondottan
szukseges eme cel megvalositasahoz. Egyebkent nem mindenki
hasznal grafikus feluletu E-mail klienst, nem mindenki hasznal
M$ platformot, sot nem mindenki hasznal PC-t (de jo nekik)
az Internet eleresehez. Ez a 'meg vallalhato kozos minimum'
ha ugy tetszik, akkor valamilyen szolidaritasnak is tekintheto.
Ma jo gepem van, gyors kapcsolatom, korlatlan tarkapacitasom,
mindenevo kliensem.
Annak idejen, amikor kezdtem, akkor egy 386-os dohogott
4 MB-tal, Hercules grafikai elmennyel, 170 MB HDD-vel a
szobamban. A kapcsolatot egy 9600-as modem biztositotta
egy agyon PCM-ezett telefonvonalon (amire meg ez is sok volt)
es Win3.1-et hasznaltam (mivel a DOS-os tarcsazo
konfigolasahoz akkor meg gyalogkakukk voltam), meg freemail-t.
Akkor igencsak rosszul esett volna, ha bepottyan egy testesebb
melleklet, vagy az Eudora, esetleg Pmail akkori verzioja nem tud
mit kezdeni egy multipart message-gel. Az ekezetekkel is epp
eleg bajom volt, partnerenkent jegyzetelnem kellett, hogy kinek
nem lehet, kinek lehet es milyen kodolasban e' betuket irni. Ez
az ido elmult mar (hal' isten) de nem szoktam elfelejteni.

Azt azert ugy javasolnam barki vallalkozo kedvu kolleganak,
hogy eresszen meg egy mellekletes, HTML levelet az egyik
nagytekintelyu halozatos temaju levlistara! Aztan nezze meg
magat, amikor a listowner a maga 'listas' finom modoraval,
mondhatni az angolkisasszonyokat is megszegyenito,
tularado, olykor mar terhes udvariassagaval segitokeszen,
eufemizalva felhivja az enyhen megtevedt author figyelmet a
netikett, a lista FAQ, a lista szabalyzat, a TID-ek, az RFCxxxx,
a www......com es mas egyeb mitikus forrasok mibenletere.
Amugy teljesen jogosan.

> Egyebekben nem állt szándékomban megsérteni téged. Ha mégis ezt tettem,
> ezúton kérem elnézésedet.

Eme utolso mondatoddal teljesen egyetertek es csatlakozom hozza,
teljesen szemelytelenul, celzatossag nelkul irtam, amit irtam, en sem
szeretnek senkit sem megserteni.

Egyebkent nem a dijbeszedore kell haragudni, ha magas a villanyszamla.

Udv:

/ So'lyom Miklo's 20/9604-770, 76/560-350 \
| Kiskunfe'legyha'za
solyom AT mail.solyom.hu

\ http://www.solyom.hu 76/560-351 (fax) /