tanforum - Re: [Tf] Nini! A Mikulas! ...(igazabol kerettanterv)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Nini! A Mikulas! ...(igazabol kerettanterv)

  • From: Bertók Csaba <bertok AT matavnet.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Nini! A Mikulas! ...(igazabol kerettanterv)
  • Date: Fri Dec 15 09:24:03 2000

T. lista!|

| Igen, ez a katasztrofa: minden (uj) adminisztracio elolrol akar
| mindent kezdeni, semmire epiteni nem akar, amit nem o csinalt!

A magyar közoktatásban nem újkeletu az ilyenfajta dolog. Kár hogy az emberek
közben meghalnak, és a tapasztalat valójában elvész, aki késobb jön az azt
hiszi hogy valami gyökeresen újat alkotott.
Ennek érdekében, no meg a sietség okán hogy valami olyat tegyen amirol az
utókor majd megemlegeti, számos hibát ejtenek az emberek.
Én nem feltételezek rosszindulatot senkirol, (milyen alapon tenném)
de azt mondják hogy a "Pokol tornáca is jó szándékkal van kikövezve" .

Errol jut eszembe az alábbi, immár anekdota számba is veheto eset.

Az édesapám egy református elemi iskolának lett az igazgatója 1934-ben.
Valamikor, úgy 1939 körül volt egy nagy tantervválozás az elemi iskoláknál.
Az édesapám ekkor megkereste az akkor már nyugalomban élo elodjét és
megkérdezte korábbi tapasztalatai felol.
Az elod elkérte az új tantervet és elolvasta, majd megkereste az édesapámat
és többek között ezt mondta neki:
"Ez nagyon hasonlit a 28-as (1928) tantervhez. Az is túl sokat markolt.
Vissza is csinálták, a 32-es tantervben."

Ezt késobb a tantervreformok idején gyakran emlegették az édesapám és a
kollegái. Édesapám 1975-ben halt meg. 1968-ig aktívan tanitott, sot még
72-ben is vállalt helyettesítést, ha "szorult a hurok".
Volt alkalma néhány módosítást átélni.
Elnézéseteket kérem a hosszu levélért, egy öreg embert már elég gyakran
utóléri az emlékezés.

Ãœdv:
Csaba
Bertók Csaba közoktatási rendszergazda
4300 Nyírbátor. Dózsa György utca 4.sz.
lakás: (36) 42-282-479 mobil: (36) 60-475-650
iskola:(36) 42-281-297
bertok AT matavnet.hu