tanforum - Re: [Tf] oktatoprogi

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] oktatoprogi

  • From: Molnar Hajnalka <hajni AT sandor.petofi-bp.sulinet.hu>
  • To: A TANFORUM tukrozese <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] oktatoprogi
  • Date: Tue Oct 10 07:54:39 2000

Sziasztok!

On Mon, 9 Oct 2000, sulinet wrote:

> Ket kerdesben szeretnem a tanacsotokat kerni:
> 1. A gyerekeknek szukséguk van-e még a WIN 3.1-es ismeretekre?

Nem a win 3.1-es ismeretekre van szuksege igazabol, hanem arra ami mogotte
van. A grafikus feluletekbol szerintem minel tobbet lat a gyerek, annal
jobb. Ha pl. win98-at hasznaltok, de van gep, amin a 3.11-et is
kiprobalhatja, azzal tagabb lesz a latokore, es nem hiszi majd azt, hogy
minden szamitogep olyan, mint ami az iskolaban van.

> 2. En meg Qbasicet, Pascalt es Logot tanultam és nincs ralatasom a tobbi
> programozási nyelvre. Arra lennek kivancsi, hogy ha matek oktatoprogramot
> szeretnek irni a negyedikeseimnek, melyik mas programozasi nyelvet erdemes
> beszereznem es megtanulnom? Magyaran: oktatoprogram keszitesehez melyik a
> legfelhasznalobaratabb progi?

A konkret feladattol fugg mindig, hogy milyen eszkozt valasztunk hozza. Ha
valoban a matematika oktatasa a cel, szerintem nagyon jo a BASIC is, a
Pascal is. A Turbo Pascal es a Qbasic ideje ugyan lealdozoban van, mert
egyiket sem fejlesztik mar tovabb, de egyre nepszerubb a Free Pascal. DOS
ala nem is javasolnek mast, de fut Linux alatt is, ha eppen arra tamad
kedved. A legfobb elonye, hogy szabad szoftver.

Ha fel szeretned cicomazni a programodat (pl. latvany,
platformfuggetlenseg), es eleg jok a gepek mondjuk egy bongeszo
futtatasahoz, gyorsan lehet eredmenyt elerni pl. egy TCL/TK, HTML+Perl,
vagy Javascript parossal. Nem kell fizetni ertuk.

Ha csak Windowsra programozol, es vannak anyagi eszkozeid, hogy
fejlesztoeszkozt vasarolj, akkor megoldast jelenthet egy visual nyelv,
vagy egy multimedia fejleszto eszkoz is. Szoval kinek a pap, kinek a
papne. Biztos, hogy sokan ki is fogjak egesziteni ezt a kis listat.

[Talan nagyon meresz otletnek tunik, de ha az emlitett negyedik osztaly az
altalanos iskola negyedik osztalyat jelenti, szerintem a LOGO-t is erdemes
bevonni a matematika oktatasaba. Remekul elokesziti pl. az otodik
osztalyos szogekkel kapcsolatos ismereteket es a gyerekek is rajonganak
erte.]

Szerintem ne felj attol, hogy elavultak az ismereteid. A leghatekonyabb
eszkozok gyakran a legegyszerubbek. Eloszor egyebkent erdemes korulnezni,
hogy az adott feladatra nem letezik-e mar megfelelo oktatoprogram.

Ha nem eladasra szanod a programot, akkor en a helyedben azt valasztanam,
aminek hasznalataban a legnagyobb oromomet lelem.

Hajni