tanforum - Re: [Tf] lista

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] lista

  • From: Kiraly Peterne <kiraly AT sunserv.kfki.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] lista
  • Date: Mon Oct 2 13:57:03 2000

Kedves Karcsi, kedves Tanforumosok!

On Mon, 2 Oct 2000, Dorozsmai Karoly wrote:

> 2. Lyukas oram leven utananeztem es tenyleg: csak E-mail utjan
> nem is tudom elerni a lista szervert. MAILMAN-nal megy, masutt a
> request-LISTANEV@HOSTNEV alakban altalaban lehet a
> lsitaszerverrel kommnunikalni, help-et kerni, archiv-ot olvasni, de ez
> it tnem muxik, a level mint "nem letezo user a cimzett" jott vissza
> a request-tanforum cimzettrol... Ugyhogy a kerdes a kerdes:
> mikent lehet csak E-mail utjan mondjuk archivumot, lista taglistat
> lekerni? TIA

Itt is mukodik a request-cim, csak forditva: LISTANEV-request@HOSTNEV
alakban.

Mivel tobb hasonlo kerdes is erkezett hozzam az utobbi idoben
maganlevelben is, most leirok par tudnivalot a listarol.

A mailman listakezelo rendszer, amit hasznalunk sajnos angol nyelvu
uzeneteket kuld, es a listahoz tartozo web lapok is reszben angol
szoveguek.

Termeszetesen barmilyen problemaval fordulhattok/fordulhatnak hozzam
kiraly AT sunserv.kfki.hu
cimen.

Tehat a legfontosabb technikai tudnivalok:

1. A lista informacios web-cime:

Itt lehet feliratkozni a "Subscribing to Tanforum" reszben levo mezok
kitoltesevel.

Innen elerheto az archivum a "Tanforum Archives" link-re kattintva.

Innen elerheto a list tagjainak cime a "Visit Subscriber list" gombra
kattintva.

Innen elerheto a netikett es a Hungarnet Halozati Szabalyzata.

lapon lehet. Feliratkozaskor mindenki kap egy levelet, melyben
megkapja sajat web lapjanak cimet, tovabba azt a jelszot, aminek
segitsegevel beallithatja a sajat lista-parametereit. Ezt kell
hasznalni leiratkozaskor, a lista szuneteltesekor es ujra
inditasakor, digest lista beallitaskor, jelszo valtoztataskor.
Ezt a levelet erdemes megorizni. Ha valaki elvesztette, akkor a
http://sunserv.kfki.hu/mailman/listinfo/tanforum lapon kattintson
a "Visit Subscriber list" gombra, ott keresse meg a sajat cimet, es
a sajat lapjan kattintson az "Email My Password To Me" gombra. Igy
levelben megkapja a passwordjet.

3. Az archivum kozvetlen cime:
http://sunserv.kfki.hu/pipermail/tanforum/

4. Levelben is lehet a mailman-t utasitani a

tanforum-request AT lists.kfki.hu
cimen. A parancs lehet a level subject-je, vagy lehet a level
torzseben. Utobbi esetben tobb parancs is megadhato kulon sorban.
A parancsok utan celszeru egy lezaro end parancsot irni, szinten
kulon sorban.
A kiadhato parancsok:
subscribe feliratkozas
unsubscribe leiratkozas
who tagok listaja
info listainformacio
lists egyeb listak a szerveren
help segitsegkeres - A LEGFONTOSABB
set egyeni parameterek beallitasa
options egyeni parameterek lekerdezese
password jelszo valtoztatas
end parancsok vege
A parancsok nagy reszenel a jelszot is meg kell adni. A szintaktikat
nem irom le, a help parancsra kapott valasz mindent tartalmaz, sajnos
angolul.

Szeretnek meg nehany szot az utobbi napokban kirobbant tartalmi vitarol
is irni.

Nagyon sokan fordulnak hozzam olyan kerdessel, hogy hogyan tudnak
e-mail segitsegevel az osszes iskolat, vagy az iskolak egy csoportjat,
vagy egy tantargy tanarait elerni. Sajnos erre pillanatnyilag nincs
megoldas.

A tanforum listat valoban az osszes pedagogusnak szantuk, es en magam is
tobbszor tovabbitottam fizika vagy matematika tanarokat erinto
informaciot.

Mivel a listara csak feliratkozottak irhatnak kozvetlenul, a spam-ek nalam
kotnek ki. Elofordult mar, hogy valaki csak azert iratkozott fel, hogy a
reklamjat itt elhelyezze, de ezt is sikerult megoldanunk.

Baranyai Zoltanne levelet en nem ereztem spam-nek. Ha valami hasznos az
iskolaknak, akkor megjelenhet itt.

Udvozlettel
Eva
Eva Kiraly E-mail:
kiraly AT sunserv.kfki.hu
KFKI RMKI Computer Networking Center FAX: +36-1-392-2503
H-1525 Budapest 114, P.O.B. 49, Hungary Phone: +36-1-392-2554
URL:http://www.kfki.hu/~kiraly