tanforum - Re: [Tf] ECDL

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] ECDL

  • From: Korcsok Zoltán <kori AT nap-szam.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] ECDL
  • Date: Tue Sep 19 12:08:03 2000

Tihanyi Klara wrote:

> Sziasztok!
>
> Ki tudja megmondani, hogy jelenleg a gyakorlatban melyik fajta
> szamitogep kezeloi vizsgat reszesitik elonyben:

> Szamitogep kezelo(-hasznalo) (OKJ: 33 4641 01 )
> vagy ECDL vizsgat.

Üdvözletem!

Hallgatóink már egy jó ideje az OKJ vizsga mellé rigsztráltatják az
ECDL-t is.
Tapasztalataink alapján, néhány munkahelyen már kérik az ECDL vizsgát,
de igazából a tovább tanulásnál játszik fontosabb szerepet. (ott is
inkább már középfokú OKJ-s bizit kérnek)

> Eddig mi a szamitogep kezelo (-hasznalo) OKJ vizsgara
> keszitettuk a tanuloinkat, mi szamitastechnika tanarok atternenk
> az ECDL-re.

Ez a mondat ebben a formában elég érdekesen hangzik, ugyanis a kettõre
való felkészítés teljesen megegyezik, hiszen ugyanazokat a tananyagokat
kell leadni mindkettõnél!

Itt inkább abban lehet különbség, hogy az egyes tantárgyak elsajátitása
után a tanulót el lehet küldeni vizsgázni! Sajnos nem tudom, hogy ez így
mennyivel több pénzbe kerül, mint az OKJ-s!

Valószínû jövõre megszûnik az alapfokú számítógépkezelõi (-használói)
vizsga, így csak ECDL vizsgát lehet letenni! Valoszinu sokkal több
pénzért, MINT az OKJ-t!!!!

Korcsok Zoltán
oktatási bt. képviselõ