tanforum - [Tf] 20%-os torveny

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] 20%-os torveny

  • From: Dancsó Tünde <dancso AT matavnet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] 20%-os torveny
  • Date: Fri Sep 1 21:21:03 2000

Kedves Karoly, Katalin es Listatagok!

A pontos forras:

Magyar Kozlony 2000/50. szam, 2919.oldal, 16.paragrafus.

A Katalin hozzafuzese, magyarazata szerintem helytallo.
Ilyen magyarazo szovegek jelennek meg az Iskolaszolga
kozoktatasi szolgaltato kiadvanyban,
a valtoztatasokat, modositasokat kiemelve,
a torvenyek ismertetese utan is.

hozzájárulásával?

%-rol, es nem orarol van szo.

A torveny b) pontja kiemelten kezeli a szakiskolakat,
ott az elmeleti orakra vonatkozik a szigoritas.
A 20%-os torveny (hivhatjuk most mar igy)
az iskolai neveles-oktatas altalanos muveltseget megalapozo szakaszara
vonatkozik.
(alapfoku+kozepfoku intezmenyek)

> Most ev elejen ezzel kezdtem az
> erintett csoportokban a "szentbeszedemet", es ugy lattam, megrendultek a
> tenyek sulya alatt :) Azaz remelhetoleg az iden jobban odafigyelnek a
> dolgaikra (hiszen nem szamit, igazolt vagy igazolatlan hianyzasrol van-e
> szo).

Ez lehet a cel.

> Pontosabban ugy szol, hogy ha az eves oraszam 20%-at meghaladja a
mulasztott
> orak szama (pl. egy heti 1 oras targy eseteben a 20 % 35 tanitasi hettel
> szamolva 7 ora, ennyirol hianyozhat kovetkezmenyek nelkul), akkor az adott
> targybol nem osztalyozhato (ha 80 jegye van, akkor sem), hanem a
> nevelotestulet engedelyezHETI (nem kotelezo), hogy osztalyozovizsgat
tegyen.
> Ellenkezo esetben evismetles... De ha valamit nem jol ertelmeztem,
szivesen
> veszem a korrekciot.

Udvozlettel:
Dancso Tunde

  • [Tf] 20%-os torveny, Dancsó Tünde, 09/01/2000