tanforum - Re: [Tf] Eljen bolcs vezerunk!

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Eljen bolcs vezerunk!

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Eljen bolcs vezerunk!
  • Date: Tue Jun 6 23:51:47 2000

Tisztelt Kollegak!

Piriti Janos a kovetkezoket irta (6 Jun 00,):

> (MTI) A Közoktatás-politikai Érdekegyeztetô Tanács
> haladéktalan összehívását követeli a Pedagógusok
> Szakszervezete (PSZ) a pedagógusbérek kapcsán.

Valaszolt am a szaktarca is:
<idezet>
A szaktárca reagálása A pedagógusok heti törvényes munkaideje,
mint mindenki másé, heti 40 óra - szögezi le az Oktatási
Minisztérium sajtóirodájának közleménye, reagálva a Pedagógus
Szakszervezet keddi sajtótájékoztatóján elhangzottakra a kötelezõ
óraszámok tervezett emelésérõl. A tájékoztatás szerint a
pedagógusok munkaideje két részbõl áll: a gyermekek tanítására
fordított idõ - ez a heti kötelezõ óraszám -, valamint a nevelõ, oktató
munkával kapcsolatos felkészülés, dolgozatjavítás,
adminisztrációs és más feladatok elvégzésének ideje. A
közlemény felhívja a figyelmet arra, hogy az óraszámemelés nem
érint valamennyi pedagógus munkakört. Elõreláthatóan a tanítók
kötelezõ óraszáma 21-rõl 22-re nõ, az általános és a középfokú
iskolák szaktanáraié 20 helyett 22 lesz, a könyvtáros-tanárok
kötelezõ óraszáma pedig 22-rõl 24-re emelkedik. Nem változik az
óvodapedagógusok, a kollégiumi nevelõtanárok és a fogyatékos
gyermekekkel foglalkozó pedagógusok óraszáma -tartalmazza a
közlemény. Hangsúlyozza: az oktatási tárca számításai szerint a
kötelezõ óraszámemelés nem eredményez létszámcsökkenést. A
minisztérium megítélése szerint a kötelezõ óraszám
növekedésével a pedagógusok túlmunka ideje csökken, aminek
ellentételezésére az átlagosnál magasabb illetményemelés szolgál.
</idezet>
Bocs az ekezetekert.

Emberek, rolunk feltetelezik, hogy ugyanannyi ido alatt immar tobb
munkat tudunk elvegezni! Sot, ezek szerint 5 ev alatt 18-rol 22-re
nohetett, tehat 22% a teljesitmenynovekedes.

<flame>
Mi ez itt? Munkaverseny? A sztahanovistaknak mi a jutalma? En
meg tudok tartani am 40 orat is egy heten! Kerem a 200%-nyi
emelest! Hogy nem iratok majd dolgozatot, nem veszem
komolyan? Ugyan kerem, az erdekel valakit?
</flame>

En nem hiszem, hogy mi ennyivel jobbak, hatekonyabbak lennenk
5 ev alatt.

Vagy, nem is olyan fontos az egesz, 18% teljesitmenyromlas
megengedett.

Ugy hallottam, hogy nem kotelezo a 45 perces tanora. Mi lenne,
ha ezentul csak 37 perc hosszu orakat tartanank?

Mas: egy korabbi levelemben emlitettem, hogy baj van az
oraszamokkal: 1-2. osztalyban a gyereknek 20 oraja lehet. A
tanitonak meg 22 kotelezo. Hogy is van ez?

<flame>
Emberek! Csak en erzem azt, hogy hulyenek neznek?
Errol nem tudnak kerdezni a tv-ben, radioban? Egyszer sem
hallottam, hogy ilyen kenyes kerdeseket feszegettek volna. Tanari
megbecsulesrol szolo szirupmusor volt, de tenyfeltaras nem. Hogy
annyi a fizetes, mint amennyi azt tudom, de hogy szamolni kettoig
sem tudo emberkenek nez annak a szemelynek a miniszteriuma,
akinek maganak is volt koze az oktatashoz, sot a
szakszervezethez is, az mar egyenesen felhaborito.
</flame>

Tisztelettel: Fodor Zsolt