tanforum - Re: [Tf] kerettanterv

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] kerettanterv

  • From: "tte" <tte AT fok.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] kerettanterv
  • Date: Thu Apr 13 14:31:40 2000

Dorozsmai Karcsi irta:

>Egyreszt: nem _kell:_, masreszt nem esett szo
>AKTUALpolitikarol... Bar... Tenyleg: mi is az? Egy kormanyzati
>dontes ismertetese aktualpolitika? Egy ilyen dontes
>velemenyezese a tanar reszerol aktualpolitika? Politika egyaltalan?

Ugy ereztem, egy korabbi felvetesben ez benne rezgett.

> Az igazi kerdes megsem az oraszam, hanem a TARTALOM. /M.L./

D.K.:
Attol tartok, _elso_ kerdes az oraszam. Minden más csak ezt
követheti. Ugyanis az erre adott valasz okafogyotta teheti a tobbi
kerdest. Egeszen egyszeruen nem lehet minden hatar nelkul ugy
zsugoritani az oraszamot, hogy ezzel _aranyban_ zsugorodik a
tartalom is. ...

M.L.:
Ne ertsetek felre: termeszetesen fontos az oraszam is. Heti 2 ora alatt
nemigen tantargy a tantargy.

Arra akartam csak a figyelmet felhivni, hogy finoman szolva nem kozombos az
sem, mire forditjuk az orat.

Termeszetesen ne forduljunk egymas ellen. Ugy gondolom, e listan eddig sem
tettuk.

Szalayne Tahy Zsuzsa irta:
>Hidd el, nem bantani akarom a szakodat, meg teged sem,

Persze, hogy nem.

>de amellett az 1
>ora csokkenes mellett megjelent 2*0,5 hon- es nepismeret, valamint 1 ora
>Ember- és tarsadalomismeret, etika. Ugy gondolom, ezeknek a tanitasa
>eddig jorszt a tortenelem kereten belul tortent, illetve varhatoan a
>tortenelem tanarok fogjak oktatni, meg akkor is, ha az etika nem biztos,
>hogy az o teruletuk.

M.L.:
Nem olyan biztos, peldaul:
- Hon- es nepismeret: foldrajz, ofo
- Emberismeret - ofo, netan biologia
- Etika - barmilyen
szakos lehet.
A tarsadalomismeretet fokent a toritanarok fogjak tanitani, de ismerek
matek, tesi stb. szakost is, aki tanitja, tanitana.