tanforum - Re: [Tf] Tankonyvek lektoralasa

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Tankonyvek lektoralasa

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Tankonyvek lektoralasa
  • Date: Thu Mar 16 07:58:33 2000

Udvozletem!

Mikola Peter irta (14 Mar 2000, 22:47)
"[Tf] Tankonyvek lektoralasa" targyu leveleben:

> Hogy ne csak pattogjak, hanem egy kicsit konstruktiv is legyek, lenne egy
> javaslatom: A tankonyvkiadok tegyek ki a halozatra a tankonyveik szoveget,
> es irjak melle a felelos szerkeszto e-mail cimet, hogy az onkentes
> szovegellenorok jelezhessek a felfedezett hibakat, a felelos szerkeszto
> javithassa az elektronikus szovegben, hogy a kovetkezo papir-kiadasig ne
> romoljon, hanem javuljon a konyv.

Illetve lentebb:

> Gondolom persze, hogy a tipikus magyar konyvkiado ugy gondolja, hogy
> az o" erdeke az, hogy a konyv szovege ne terjedjen elektronikus
> formaban, de szerintem aki igy gondolja, az teved. Mert nekem pl. az
> az erdekem, hogy gyermekeim jo konyvekkel legyenek ellatva, es ennek
> erdekeben en is hajlando lennek beleokoskodni abba a keves temaba,
> amihez ertek.

(Bocsanat a hosszas idezeter!) En viszont ugy gondolom, a munka
ertek, amit meg kell fizetni. Meg ha pedagogus is az ember -- aki
arra van kondicionalva, hogy a munka becsulet es dicsoseg dolga,
ugysem fizeti meg a kutya sem az erteket --, szoval meg
pedagoguskent is ugy gondolom, ertek a tudasunk es a munkank,
azt fizesse meg, aki hasznalja. Ha az igy kozszemlen javitott
konyv arabol engedmenyt kapok, OK... De ajandekba nem nagyon
adnam a munkam annak, aki amugy piaci szereplo es hasznot
(durvabban: profitot) termel. Maganak -- nem nekem!

A kerdeses konyvet ismerem, nekem is fel kellett a kislanyom
figyelmet hivni arra, hogy egyfelol az nem a teljes vers, masfelol
meg faragatlansag verszreszletet kozzetenni anelkul, hogy a
"reszlet" jellegre ne utalnank... (Ha a konyv hibatlan lett volna, ezt
lehet, nem mondom volna el a kislanynak... Nem lehet, hogy e
latens pedagogiai iniciativa buvik meg a bibak megett? :))))

Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu

kdorozs AT ax.hu