tanforum - Re: Sulinet

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Sulinet

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Sulinet
  • Date: Fri Oct 29 10:18:31 1999

Udvozletem!

Kovalcsik Istvan irta (29 Oct 99, 10:00)
"Re: Sulinet" targyu leveleben:

> Bocs, de mar nem birom visszatartani magamat!
> Utolso mondatod "kicsit" sertonek erzem. Nem gondolod, hogy az a
> kollega, aki nem az IRC-re fecserli a tanorai es egyeb idejet,
> me'g dolgozhat, sot igen jelentos idot fektethet a tanitasba?

Szerintem nem errol szolt a >> idezet. Inkabb arrol: tobb munka
kell megismerni valamit, mint ismeretlenul elutasitani. Az mas
kerdes, hogy ezt a tobb munkat _ebbe_ azert nem fekteti valaki.
mert _mas_ (tanitas-elokeszites, stb.) veszi el az idejet...

> Egyebkent az IRC-nel hasznosabb, hatekonyabb elfoglaltsagot is tudok a
> szamitogep mellett, es akkor, amikor azon mergelodunk, hogy mennyire
> meg akarjak nyirbalni az oraszamot, egyaltalan nem mellekes a
> hatekonysag.

Ez igaz.

> Az IRC valoban rossz iranyba vihet, es nagyobb az
> eselye, hogy tartalmatlanabb, uresebb elfoglaltsag iranyaba inditjuk
> el a gyereket, mint mondjuk ha LOGO-t szerettetjuk meg veluk, vagy
> letrehozunk valamilyen o"ket erdeklo" temaban egy iskolai
> levelezolistat, s arra "szoktatjuk ra" tanuloinkat.

Tartok tole, hogy ez csak malaszt! Vagy az en diakjaim nem
tipikusak :-) vagy a fentebb leirtak vetik egybe az almat a kortevel :-
))) de mas dolog az IRC es mas a levelezes. Utobbira azert
nehezebb oket raszoktatni. Vagy nem? Es: ha nem, akkor mikent
(Az IRC tiltasa nem jatszik, azt ne emlegesse senki eszkozkent :-
)))

> Igy lehet a
> vitakulturajukat formalni, de nincsenek tartosan gep ele kenyszeritve,
> s nem kell mindig megszolalniuk, akkor is, ha nincs mit mondaniuk.

Megint csak: ez igy igaz... Bar vitakulturajuk csak akkor lehet(ne),
ha ki tudnak magukat fejezni... Ezzel pedig mediatol fuggetlenul
vannak bajook... De ez mar nem ez a thread...

Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu
http://free.netlap.hu/kdorozs