tanforum - Re: Sulinet

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Sulinet

  • From: "Kovalcsik Istvan" <pp AT server.szentgyorgyi-bgy.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Sulinet
  • Date: Fri Oct 29 10:00:49 1999

From: "Bende Imre"
<bdkoll AT rik.bdtf.hu>
Date sent: Wed, 27 Oct 1999 11:37:30 +0200

> Teged nem az irc/mirc haborit fel, hanem beleneztel egy rossz csatornan
> folyo csevegesbe!
> Azt hiszem, ezen az alapon mindenfele kommunikaciot be kellene tiltani,
>
> Miert van az, hogy ilyen hamar alkotunk valamirol velemenyt (foleg egy
> szemelyes peldaval eloljaro tanar) ? Talan fel kellene menni csevegni
> kellene elotte egy kicsit, mas csatornakat megnezni, keresni ajanlani a
> fiatalokna, megismertetni oket a kulturalt beszelgetessel. persze ez egy
> kicsit bonyolultabb es tobb munkat kivan!
>
> Bende Imre

Bocs, de mar nem birom visszatartani magamat!
Utolso mondatod "kicsit" sertonek erzem. Nem gondolod, hogy az a
kollega, aki nem az IRC-re fecserli a tanorai es egyeb idejet,
me'g dolgozhat, sot igen jelentos idot fektethet a tanitasba?
Milyen alapon irod, hogy _tobb munka_ es _bonyolultabb_, mikor
szerintem fogalmad sincs, hogy az illeto mennyit keszul az oraira, es
milyen hatekonyan dolgozik! Ilyen alapon en is irhatnam akarkirol, hogy
konnyebb neki az IRC-t bemutatni es utana mar elfoglaljak magukat a
gyerekei, nem kell a tanitassal veszodnie. Szerintem ez eppoly serto
lenne.
Irom ezt attol fuggetlenul, hogy mi a velemenyem az IRC-rol.

Egyebkent az IRC-nel hasznosabb, hatekonyabb elfoglaltsagot is tudok
a szamitogep mellett, es akkor, amikor azon mergelodunk, hogy
mennyire meg akarjak nyirbalni az oraszamot, egyaltalan nem mellekes
a hatekonysag. Az IRC valoban rossz iranyba vihet, es nagyobb az
eselye, hogy tartalmatlanabb, uresebb elfoglaltsag iranyaba inditjuk el a
gyereket, mint mondjuk ha LOGO-t szerettetjuk meg veluk, vagy
letrehozunk valamilyen o"ket erdeklo" temaban egy iskolai
levelezolistat, s arra "szoktatjuk ra" tanuloinkat. Igy lehet a
vitakulturajukat formalni, de nincsenek tartosan gep ele kenyszeritve, s
nem kell mindig megszolalniuk, akkor is, ha nincs mit mondaniuk.

Velemenyed tiszteletben tartva, de el nem fogadva udvozol:

Kovalcsik Istvan
K o v a l c s i k I s t v a n
Balassagyarmat, Szent-Gyorgyi Albert Gimnazium

mailto:suli507 AT miskolc.sulinet.hu

mailto:kovalcsik AT szentgyorgyi-bgy.sulinet.hu