tanforum - RE: Sulinet+mire hasznaljuk

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

RE: Sulinet+mire hasznaljuk

  • From: Attila Laszlo Fozo <atka AT caesar.elte.hu>
  • To: Tanforum lista <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: RE: Sulinet+mire hasznaljuk
  • Date: Fri Oct 22 16:42:01 1999

Kedves Eva,
Kedves listatagok,

> Ti mire hasznaljatok az Internetet? En vagyok a Kibic a sulinkban, s nagyon
> utalom, hogy a MIRCen kivul a gyerekeink semmi mast nem csinalnak. Bar
> lehet, hogy vannak feher hollok. A sexualis felvilagositasuk is ezen
> tortenik. Tavaly mar kiuta:ltattam magam a zsortolodeseim miatt, iden mar
> csak legyintek. Hadd nojon a szokincsuk. Na de ennyire?
> Tavaly a morgasom utan a Sulinet ujsagban is megszolaltak az enyemhez
> hasonlo hangok, de nem erzem, hogy lett volna foganatja.
> Az en adombol ne keruljon az iskolak Internetezesere egy vas se!!!!!!!!
> [...]

Ha a gyerekek csak IRC-znek es "csak" szexualisan felvilagosulnak, az nem
az o hibajuk.
Nalunk az informatika feladatokon, hazi dolgozatokon kivul a
termeszettudomanyos hazi dolgozathoz (evente min. negyet kell nekik
kesziteni) hasznaljak a Webet. Ezen kivul a diakujsag programajanlatait,
kulturalis rovatat is a webrol meritett anyagbol keszitik. Es akkor a web
fakultaciorol, szakkorrol nem is beszeltem.

Szerintem ez a tanarokon mulik. Es nemcsak az informatika tanarokon, sot!
Persze mulhat meg a tananyagokon (van-e, milyen van stb.), a tanterven
es meg sokmindenen stb. De ez az almodozas kategoriaja, en ugy erzem, hogy
a jelen helyzetben is lehet tenni valamit.
Nyilvanvalo, hogy a mi diakjaink is leveleznek, csevegnek, IRC-eznek,
webeznek, tevet etetnek stb. Azonban emelle jarul az, hogy a tanulasban is
hasznaljak, megmutatjuk nekik, hogy mire lehet ertelmesen (is) hasznalni a
lehetoseget.

Ha a gyerek csak banant eszik, akkor en nem tiltanam el a banatol, hanem
megmutatnam neki, hogy a meggy es a barack is jo.

Udv,
Fozo Attila
kemia-fizika szakos tanar

* Fo"zo" Attila Laszlo WWW: www.poli.hu/~attila/ *
* doktorandusz, ELTE Fizikai Kemiai Tanszek Tel.: 209-0555/1527 *
* tanar, Kozgazdasagi Politechnikum Tel.: 215-4900/124 *