fizinfo - [Fizinfo] Vigyázat, kártékony!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Vigyázat, kártékony!

  • From: "dr. BARTOS-ELEKES Istvan" <beistvan AT yahoo.com>
  • To: Horváth István <horvath.istvan AT uni-nke.hu>
  • Cc: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Vigyázat, kártékony!
  • Date: Thu, 29 Oct 2020 08:29:26 +0000 (UTC)

Kedves Istvan!
Koszonom Karcsinak a jo linket, az ejjel nem volt idom, de most en is
hozzateszek egy-ket gondolatot.
A szemezgetes kozben en is kiakadtam. Amikor az en linkemet megnyitottam, a
fennyel kapcsolatos fogalmak osszezavarasa kovetkezett (jo lett volna, ha
tisztazast irhatok). Nem minden jo, ami animacio! A kivancsi gyerekfeju
elektron kering mint a bolond, de sugaroz is, de kozben kenyelmesen marad a
palyan. Nehogy Bohr megtudja, mert visszaadja a Nobel-dijat. Mindenutt a
lenyeg a rossz, mig a te szamitasodat is helyesnek tartottam, en lattam a
tizedespontot, mert tudtam, hogy ott van!

Az is lenyegi hiba, hogy a gyonyoru ejtoernyos kep a szabadesest nyitja meg,
nem legellenallasrol szolot, ami nincs is. Ez az egesz attol rossz, hogy sok
penzert talan csak a diakok hazi feladataibol osszeallitott zavartkelto anyag
kerul forgalomba. Minel tobb diak nezi meg, annal tobb diakban fog jobban
osszezavarodni az amugy is nehezen ertheto FIZIKA.
Talan az igyekezet miatt megbocsajthato lenne ez a fiziking, de egy ilyen,
palyazatot nyert, egyetemi eloadasokon hasznalt, forgalomban levo pdf az
egyenesen szornyu! Csak a Newton masodik torvenyet bemutato vegkepet
csatolom. Ki tudja, talan a fiziking szerzoi is ezen az egyetemen vegeztek,
akkor pedig nem is hibasak. Ezt a torvenycsodat a FizInfo-ra feltett
hozzaszolasomban szerenyen ki is egeszitettem azzal, hogy az ero nemcsak az
idotol, de az idojarastol sem fugg!

Kezdenek latszani a termeszettudomanyok szetveresere tett intezkedesek
eredmenyei. Talan mar publikussa tettem azt a megvalosithatatlan ajanlatomat
a fizika negligalasara tett intezkedesekkel kapcsolatban, hogyha a fizika nem
kell, a fizikusok fogjanak ossze, es vonjak vissza a XX. szazad fizikai
felfedezeseinek legalabb a felet. Ekkor azonnal megszunne ez a levelezes, en
mehetnek setaltatni a kiskutyamat, nem lennenek fizkingek, ugyanis az emberek
szemtol szembe nem mernenek ilyen fizikai szornyusegeket allitani.
Udvozlettel, Istvan

----- Forwarded Message ----- From: Horváth István
<horvath.istvan AT uni-nke.hu>To: fizinfo AT lists.kfki.hu <fizinfo AT lists.kfki.hu>;
tanforum AT lists.kfki.hu <tanforum AT lists.kfki.hu>; Härtlein Károly
<hartlein AT eik.bme.hu>Sent: Thursday, October 29, 2020, 6:45:48 AM
GMT+2Subject: Re: [Fizinfo] Vigyázat, kártékony!
| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-43 |
Kedves Karcsi!

A 10 perces videóból 7-et sikerült megnéznem.

Úgy helyes, ha a Te kijelentésedet is szkeptikusan fogadom.

Vagyis leellenőriztem állításodat ;-)

Az első 6 percben csak 3,5 butaság volt.

Tehát a 90%-a jó!

De igazad van egy tananyag 100%-ban legyen helyes.

6 perc 20 másodpercnél akadtam ki.

Nem kell fejből tudni, bár egy fizika tanártól elvárnám,

hogy az év 31 millió másodpercből áll.

De leírja, hogy 365x24x60x60 = 315 millió.

OK.

Igazad van!

Ez szemét!

Kedves Kollégák!

Úgy emlékszem matekingről hallottam rádió riportot.

Ezért kérlek Benneteket, segítsük Karcsit, és ha a

médiában megjelenik a fiziking vagy a fizikaptár,

akkor szólaljunk meg. Mondjuk el a véleményünket!

Köszönettel,

Horváth Pista