fizinfo - Re: [Fizinfo] Nyomozás egy régi cikk után

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Nyomozás egy régi cikk után

  • From: HAJNAL Zoltán <hajnal AT mfa.kfki.hu>
  • To: fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Nyomozás egy régi cikk után
  • Date: Fri, 9 Aug 2019 17:51:27 +0200

Egy jóval frissebbet találtam elsőre, 2006-ból. Témájában elég közeli, és
kifejezetten Churchillre utal:

> One is tempted to repeat the Churchillian remark: ”In no other field has
> so much effort been wasted towards so little
> effect.”

https://arxiv.org/abs/physics/0602131
Lehet, hogy írt már hasonlót korábban (ha élt?), vagy ugyanaz a cikk
inspirálta (akár tudat alatt:)

Asoke Mitra (talán függetlenül az előzőtől, de vele egy kötetben) már
megadja a forrást is,
Marvin L. Goldberger (CalTech) személyében:

> [image: Screenshot from 2019-08-09 17-22-05.png]

https://books.google.com/books?id=hRLPM6s7hWAC&pg=PA397

Mitra már korábban is emlegette az 50-es évek részecskefizikai
próbálkozásait, ugyanezzel az idézettel,
úgy tűnik, a szakmabelieknek akkortájt ez volt a szavajárása (ma úgy
mondanánk talán, hogy mém?)
https://arxiv.org/abs/hep-ph/9911450

Már csak az a kérdés, vajon Goldberger hol mondta, vagy írta le. Erre
sajnos nem találtam adatot.

üdv, hz

On Fri, Aug 9, 2019 at 3:10 PM Imre Pazsit <imre AT chalmers.se> wrote:

> [...]
> formálta át kb így (természetesen az én amatőr fordításomban):
>
> "Soha az emberiség történetében nem produkált ennyi fényes elme ilyen
> sok erőfeszítéssel ilyen keveset" .
>
> Ha valaki felismeri a mondást, és közölni tudná velem a forrást, azt
> nagyon megköszönném.
>
> Mivel jómagam több évtized óta elvesztettem az aktív kapcsolatot az
> elméleti ér részecskefizikával, nem tudhatom, hogy ez egy a szakmában
> mindenki által ismert dolog, vagy teljesen feledésbe merült. De azt
> mindenképpen remélem, hogy lesz valaki, aki szintén olvasta ezt a cikket

PNG image