fizinfo - Re: [Fizinfo] 5 masodperc alatt toltheto mobil

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] 5 masodperc alatt toltheto mobil

  • From: Härtlein Károly <hartlein AT eik.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] 5 masodperc alatt toltheto mobil
  • Date: Wed, 11 Oct 2017 16:00:46 +0200

Kedves Géza! Tisztelt Kollégák!

Nem csak a fizika oktatásával van gond. Sajnos a kommunikáció szakon – nem máshol, mint nálunk a Műegyetemen is – fennen hirdetik azt, hogy a zsurnalisztának (én itt újságírót nem írnék, mert az egy szakma) minek szaktudás ahhoz, amiről ír. Sőt egyesek egyenesen arról beszélnek, hogy mi tudósok tanuljunk meg beszélni az ő nyelvükön. Íme, egy mértékadó cikk erről:

http://media20.blog.hu/2015/04/02/aki_tudos_tanuljon_meg_beszelni_is

Főleg azért is „népszerűsítem ” ezt az írást, mert ebből kiderül az, hogy mire számíthat egy tudomány területéről nyilatkozó manapság. A pedagógiai optimizmusom még nem fogyott el, bízom abban, hogy a cikk két szerzőjének idővel megváltozik a véleménye. Azt még meg kívánom jegyezni, hogy a tudományon kívüli témákban már vannak akik felfogták azt, hogy kell szakértelem ahhoz, amiről ír az ember, hiszen a szakkommentátor és a szakújságíró fogalmával már találkozhattunk a sportban, a gasztronómiában, és a női szépségiparban is.

--
Tisztelettel: