fizinfo - Re: [Fizinfo] CEU . Ha már felvetettétek

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] CEU . Ha már felvetettétek

  • From: "Istvan Mayer" <mayer.istvan AT ttk.mta.hu>
  • To: "Rozsa Karoly" <rozsa.karoly AT wigner.mta.hu>, fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Cc: mayer.istvan AT ttk.mta.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] CEU . Ha már felvetettétek
  • Date: Wed, 14 Jun 2017 19:30:15 +0200

Teljesen egyértelmű -- és abszolút közismert -- a válasz: a "lex CEU"
amerikai campus meglétét, vagy az USA *szövetségi* kormanyával való
egyezményt köt ki a CEU fennmaradásanak feltételéül. Az első nem reális,
de a rendelkezésre álló néhany hónap alatt nem is lenne megoldható, a
második simán lehetetlen, mert ellentétben van az USA alkotmányával,
amely felsőoktatási ügyekben az egyes államokhoz rendeli a hatásköröket,
a szövetségi kormánynak nincs beleszólása.

M.I.

PS
Érdemes odafigyelni Bojár Gábor (fizikus, Graphisoft alapító stb,)
vélemenyére is:

"Orbán karizmája rendkívül erős, amit akar, megtörténik. Ha el
akarja zavarni a CEU-t, megteszi. Kiszámolta, ezzel mennyi jobbikos
szavazatot szerezhet, és úgy ítélte meg, megéri, a balhé meg majd
elül. Pár tízezer jobbikos szavazat megszerzése érdekében hajlandó
lefejezni a magyar tudományt és a felsőoktatástamivel hatalmas kárt
okoz az országnak."

ill.

[Orban] "mostanában többször tévedett. ... Nem számított a kvótaellenes
népszavazás eredménytelenségére, ahogy az olimpiaellenes népszavazási
kezdeményezés sikerére sem, és CEU-ügyben is érte két meglepetés. Az
egyik, hogy a többi egyetem kiáll a CEU mellett. Nem értette, hogy vannak
olyanok, akik nem csak saját szűk érdekeiket nézik, és képesek lemondani
saját előnyeikről az ország érdekében. Orbán ezt el sem tudta képzelni. És
valószínűleg abban is biztos volt, hogy Soros kinyírásában Trump partnere
lesz. Nem fogta fel, hogy bár Soros Trump belső ellenfele, de akkor is,
„Amerika mindenekelőtt”. Tanulhatna némi hazafiságot tőle".

l.
http://168ora.hu/futballhangulatban-az-orszag-bojar-gabor-az-igazi-vezeto-hisz-lehetetlenben/

> | Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-43 |
> Tisztelt Kollégák(
>
> Krausz Ferenc cikke korrket és mértéktartó, ráadásul objektív tudós:
>
> – Tömören annyi, hogy mind magánemberként, mind az Academia Europaea
> tagjaként támogatásomról biztosítom Michael Ignatieffet, a CEU rektorát,
> ha megmagyarázza, hogy az új jogszabály miként akadályozza, netán teszi
> lehetetlenné az egyetem fenntartását. Ám az ezt firtató felvetéseimre
> sajnos mind a mai napig nem kaptam semmiféle választ. - See more at:
> [...]

Prof. Istvan Mayer
Research Centre for Natural Sciences
Hungarian Academy of Sciences
H-1519 Budapest, P.O.Box 286, Hungary