fizinfo - Re: [Fizinfo] Nemfelejtő RAM

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Nemfelejtő RAM

  • From: "Peter V. Toth" <peter_v_toth AT yahoo.co.uk>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Nemfelejtő RAM
  • Date: Wed, 05 Aug 2015 20:33:52 +0200

On 08/05/2015 08:21 PM, Válas György wrote:
| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |

On 5 Aug 2015 at 18:27, Kádár György wrote:

Tisztelt Kollégák! Vajon ki emlékszik még arra, hogy az 1960-as évek első
kommerciális számítógépeiben a processzorhoz kapcsolt véletlen elérésű
memória, RAM, bitvonalakat és szóvonalakat alkotó elektromos vezetékek
négyzetes hálózatának keresztpontjaiban elhelyezett mágnesgyűrűk
mátrixából épült fel. Ezt én egy hét óta 2D Crosspoint (2 dimenziós
keresztponti) memóriának nevezném. Elérési sebessége a későbbi félvezető
RAMok sebességével volt összemérhető, nem igényelt állandó frissítést,
mint a DRAM, elektromos táplálás nélkül is megtartotta az adatokat, nem
felejtett, csak hát a mágneses gyűrűk mmes mérete kemény határt szabott az
adatsűrűségnek, a miniatürizálásnak.

Túlbecsülöd a számítógépek második nemzedékében, a diszkrét félvezetős
gépekben alkalmazott mágnesgyűrűs memóriát. Az elérési sebessége nem érte el
a félvezető RAM-okét, mai szemmel lassú volt, adattároló képességét csak
rövid távon igazolták. Így külső memóriát nem is készítettek ezzel a
technikával.

Persze, ha sikerül valami hasonlót megvalósítani nanoméretekben, annak
lehet haszna.

Válas György

listsadm AT mail.kfki.hu

A hozzáférési ideje még a '70-es évekre se ment 1 mikroszekundum alá.

--
73! de HA5CMX Peter