fizinfo - [Fizinfo] Higgs és Én

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Higgs és Én

  • From: "Dezso Sarkadi" <dsarkadi AT gmail.com>
  • To: <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Cc: 'Sarkadi Dezső' <dsarkadi AT gmail.com>
  • Subject: [Fizinfo] Higgs és Én
  • Date: Fri, 13 Dec 2013 13:09:44 +0100

Kedves Kollegák!

A nevem Sarkadi Dezső, okleveles fizikus vagyok, 65 éves.

Higgs életével kapcsolatban szeretném röviden vázolni, hogy magamat is a mai
tudomány állatorvosi lovának tekintem. 1972-ben végeztem Debrecenben,
fizikus szakon, diplomamunkám témája a Dirac egyenlet H2+ ionra történő
megoldása variációs módszerrel. Jelesen sikerült, ami akkor az ODRA
számítógépen egyedülálló teljesítménynek számított. Kaptam volna egy
tanszéki könyvtárosi állást az elméleti tanszéken, megsértődtem, elmentem
egy másik debreceni egyetemre, ahol tanszéki mérnökként két évet bírtam ki,
az alacsony színvonal és a mindennapi gyakorlattá vált tanszéki "szociális"
alkoholizálás mellett. Ifjú házasként fontosabbak voltak nekem az anyagiak,
a Postához kerültem, négy évig telefonközpont vezető voltam, majd a Paksi
Atomerőmű üzemmérnöke, végül fizikusa lettem. Pályámat az Országos
Atomenergia Hivatal fizikusaként fejeztem be.

Az atomerőműben enyhén szólva gyanúsnak tűnt az, aki tudománnyal
foglalkozott, nem sok tudományos doktori fokozatú ember dolgozik ma sem az
erőműben.

Én hobbiként (titokban) gravitációval foglalkoztam, kísérleteket is végeztem
zsebpénzemből, mellette érdekelt az elméleti magfizika is. Az eredményeim
eléggé egyediek voltak, egyik korábbi elismert szakember az egyik munkáról
úgy nyilatkozott, hogy ilyenről még sosem hallott(?). Tehát ma csak az lehet
tudományos eredmény, amiről már valahol valakik már sokan írtak,
publikáltak.

Szerénytelenség nélkül, magabiztosan állítom, hogy a dinamikus gravitációs
kísérleteim döntően hozzájárulhatnának a mai gravitációs kutatásokhoz,
Interneten publikáltam, ma már több, mint 10000 visszajelzés (elolvasásról,
mentésről) történt elismerő visszajelzés. De tudományos folyóiratban mai
napig nem sikerült publikálni az eredményemet, kivéve a nem túl nagy
tekintélyű "Galilean Electrodynamics" USA folyóiratban. A mai publikációs
gyakorlat, illetve tudományos minősítési rendszer valóban csak a
középszerűséget erősíti. Elismerem, a nagyon új és nagyon értékes
felismerések ritkák, mint a fehér holló, és lehet, sokszor nevetség tárgyát
is képezik, mint Higgs úr esetében történt. Ugyanakkor ezzel az emberiség
esetleg a legfontosabb eredményektől esik el. Erre én csak azt mondhatom,
meg is érdemli, ha nem képes a nyitottságra. Más szempontból azt is el kell
ismerni, hogy a jelenlegi tudománymetriai módszerektől nem igen lehetne
jobbat találni, de egyértelműen ezzel a tudomány szekere a lehető
legrosszabb, egyre terméketlenebb, kiüresedő utakra vezet.

A dinamikus gravitáció kísérleti hátterével foglalkozó dolgozatom angolul:

http://www.scribd.com/doc/15939620/Gravity-Experiment-with-Physical-Pendulum

További munkáim itt találhatók:

http://www.scribd.com/dsarkadi

Sarkadi Dezső