fizinfo - Re: [Fizinfo] [LaPoM] Megdől-e Einstein relativitáselmélete, ha kiderül, hogy tényleg vannak a fénynél gyorsabb részecskék (pl. neutrínók)?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] [LaPoM] Megdől-e Einstein relativitáselmélete, ha kiderül, hogy tényleg vannak a fénynél gyorsabb részecskék (pl. neutrínók)?

  • From: Gergely Székely <gergely.szekely AT gmail.com>
  • To: janossy AT zpok.hu
  • Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu, Istvan Nemeti <inemeti AT gmail.com>, LaPoM <lapom AT phil.elte.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] [LaPoM] Megdől-e Einstein relativitáselmélete, ha kiderül, hogy tényleg vannak a fénynél gyorsabb részecskék (pl. neutrínók)?
  • Date: Tue, 27 Sep 2011 18:52:37 +0200

Kedves Andras!

Tarantino (Pulp Fiction) stilusban valaszolva:
A megfigyelo az megfigyelo, a foton pedig foton.

Bovebben:

A “Megfigyelo” es a “foton/fenyjel” relativitaselmeleti szakkifejezesek,
jelentesuk nem esik egybe a hozzajuk asszocialhato koznapi kifejezesekevel
(de meg a QM-beliekkel sem)!

A megfigyelo attol megfigyelo, hogy koordinatazza a teridoben lezajlo
esemenyeket (es nem attol mert peldaul “figyel”).
Egy foton/fenyjel nem koordinataz (sot az egy tetele az elmeletnek, hogy nem
is tudna koordinatazni a relativitaselmelet posztulatumait tiszteletben
tartva).

Az az allitas, amit megkerdojelezel, az egy kozel 20 eve publikalt tetele a
SpecRel nevu axiomarendszerunknek. A SpecRel axiomarendszer egyik erenye,
hogy az uj kiserlet egyetlen axiomajat sem kerdojelezi meg. (A SpecRel
axiomait lasd, pl. http://arxiv.org/abs/1005.0960.)

Teljes mertekben egyet ertunk Lindeisz Laszlo megjegyzesevel miszerint: "A
romantikus fantazialasok elott erdemes mindig visszaterni az elmelet
alapjaihoz es ragaszkodni az egzakt, axiomatikus fogalmi apparatushoz."

Udv.:
Gergely, Hajnal es Istvan

2011/9/26 Andras JANOSSY, Dr
<janossy AT zpok.hu>