fizinfo - Re: [Fizinfo] Fukushima, mar a 3. is robbant

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Fukushima, mar a 3. is robbant

  • From: Szepesi Tamás <szepesi AT rmki.kfki.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Fukushima, mar a 3. is robbant
  • Date: Wed, 16 Mar 2011 14:57:46 +0100

Kedves Pál!

Számomra csak az volt félrevezető (félreérthető?), hogy _gazdaságos_ fúziós erőműről volt szó. Az ITER csak kísérleti berendezésnek van szánva, a DEMO pedig elsődlegesen a megvalósíthatóságot fogja bemutatni. Magánvéleményem szerint a gazdaságosság csak mindezek után jön majd, ki tudja mikor. De bizakodó vagyok!

Üdv,
Szepesi Tamás

Tamas Szepesi, PhD
KFKI - Research Institute for Particle and Nuclear Physics
EURATOM Association
Letters: P.O. Box 49, H-1525, Budapest-114, Hungary
Phone: (+36 1) 3922222 / 1467
Cellular: +36 30 3313410
Fax: (+36 1) 3922598, 3959151
E-mail:
szepesi AT rmki.kfki.hu,

szepesi.tamas AT gmail.com

Pál Hidas írta:
| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |

Kedves Tamás!

Nem tudom megmondani már, néhány éve volt erről sok hír, amikor az
ITER-ről volt szó:

http://hu.wikipedia.org/wiki/ITER

Ez a cikk most éppen 2050 körülről beszél, úgyhogy nyúlik a dolog,
ezért is említettem a Mars-utazást jellemző példaként. Lehet, hogy
lesz abból 2060, 2070 is, attól függően, mikor fogy el az olaj.

Üdv,
Hidas Pál