fizinfo - Re: [Fizinfo] Fukushima, mar a 3. is robbant

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Fukushima, mar a 3. is robbant

  • From: Pál Hidas <hidas AT rmki.kfki.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Fukushima, mar a 3. is robbant
  • Date: Tue, 15 Mar 2011 18:41:02 +0100 (CET)

Kedves Pista, én is azt mondom, hogy építsünk biztonságos reaktort.
A kút mélye is része ennek a biztonságnak.

Nem annyira a japán, inkább a jövendő magyar esetre koncentrálnék.
A kút mélyén nem lehet lebombázni, mert lenn van. Rakéta sem találja
el, mert az ferdén, vagy vízszintesen jön (a robotrepülőgép,
pontosabban). Külső robbantás, árvíz, cunami eleve feltölti,
beomlasztja, eltemeti, nem kell utólag szarkofágot építeni.
Nyilván az egészet az első vízzáróréteg alá kell telepíteni, hogy
a talajvíz se károsodjon.

Tegnap azt mondta a tévé, hogy Paks biztonságos, mert a Duna nem
tudja elönteni, mivel magasabban van. Milyen kár, gondoltam, jobb
lenne, ha egyszerűen el lehetne árasztani.

Az olyasmit kell elkerülni, hogy most azt mondják, ugyan "nem várják",
hogy Japánban súlyosan fertőződne a környezet, de a "biztonság
kedvéért", a "lehető legrosszabra számítva" mégis kitelepítenek
félmillió embert (tegnapig "csak" 200 ezerről volt szó). Addig
kellene ügyködni, hogy ne legyen szükség ennyi ember kitelepítésére
sem, mert a nem valószínű, legyen tényleg elhanyagolható valószínűségű.

Most az alacsony vízszinttel küzdenek. Olyan objektumot kell építeni,
ahol nem a vízszint magasan tartása, hanem az alacsonyan tartása a
gond, amit a legkisebb üzemzavar esetén elönt a víz.

Nem tudom, mikorra valósul meg a gazdaságos fúziós erőmű, most a
40-es évekre várják. A marsutazást a 70-es években 1990-re várták.

Hidas Pál