fizinfo - [Fizinfo] Stat Fiz Szeminarium

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Stat Fiz Szeminarium

  • From: StatFizSzeminar <statfiz AT glu.elte.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Stat Fiz Szeminarium
  • Date: Fri, 04 Mar 2011 10:02:47 +0100

# # # # # #

ELTE TTK Fizikai Intézet
STATISZTIKUS FIZIKAI SZEMINÁRIUM

2011. március 9.
szerda 11:15

Makai Mihály

BME Nukleáris Technikai Intézet

"Turbulencia és stabilitás"

Egy atomerőmű zónájában erősen turbulens a hűtőközeg áramlása, a
Reynolds-szám kb. 100000 - 1000000. Az erőmű stabil működése
megköveteli, hogy a visszacsatolt egyenletek stabilak legyenek kis
változásokkal szemben. Ennek vizsgálatát a turbulens áramlással
kezdtem, eljutottam egy új közelítő módszerhez, amelynek
megfogalmazásához új statisztikus fizikai eredményekre lesz szükség.
Az új módszer az áramlási kép meghatározására szolgál. Az előadás az
elért hidrodinamikai eredményekről és a lehetséges alkalmazásokról
szól.

1117. Budapest, Pázmány P. sétány 1/A, Északi tömb
2.54 -- Novobátzky terem

honlap:
http://glu.elte.hu/~statfiz