fizinfo - Re: [Fizinfo] sajtó

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] sajtó

  • From: Gabor Facsko <Gabor.Facsko AT cnrs-orleans.fr>
  • To: Laszlo Baranyai <laszlo.baranyai AT uni-corvinus.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] sajtó
  • Date: Thu, 13 Aug 2009 11:24:07 +0200

Kedves Laszlo!

Az EU egyertemuen a vizlepcso epiteset tamogatja, ezert szuletett olyan itelet, amilyen a szlovak-magyar vitaban. A Duna-Majna-Rajna utvonal nagyon fontos lenne nekik es nekunk is (*)(**). A szorosban ket vonato hajo huzza-tolja (vagy tette ezt par evvel ezelott) az uszalyokat, plusz a ott a sziklapad (pontosabban tobb, de nem tudom pontosan hol).

A Duna elterelese karositotta a Szigetkozt, ez biztos, lattam. Az is, hogy nem kellene Dunakanyart tonkretenni es az Eperjes-Tokai hegyseg maradekat sem. Az orosz gazfugges ellenben nem egeszseges, a Bos-Nagymaros politikai kerdes, valoszinuleg ebbol egy Zempleni volgy lebetonozasa lesz. Nincs jo megoldas, szornyu.

Udvozlettel:
Facsko Gabor

(*): Szerbiaban milyen allapotban vannak a hidak? Jarhato vajon a Duna?
(**): A Duna altalam ismert Magyarorszagi szakasza (Budapest-Mohacs) katasztrofalig allapotban van: evek ota nem kotortak ki rendesen a hajozoutat. Nem vagyok szakerto, de Bajaval szemben kijelolt horgonyzo hely van, de vagy 15 eve szabadon epulnek a sarkantyuk mogott a zatonyok. Olyan, mintha nem lenne vizugy mMgyarorszagon.

--
Dr. Gabor FACSKO, PhD
gfacsko AT cnrs-orleans.fr

Laboratoire de Physique et Chimie de l'Environnement et de l'Espace/CNRS
3A, Avenue de la Recherche Scientifique
45071 ORLEANS CEDEX 2 tel. +33 (0)2 38 25 78 25
FRANCE fax. +33 (0)2 38 63 12 34